Hej! Stod i valet och kvalet mellan Ikea eller Epoq, efter att ha fått detta svar från Ikeas heminredningstjänst har vi definitivt bestämt oss för EPOQ...Vem har tid att vänta så länge??

--- Received from IKEA1.HEMG 031-869104 06-07-26 13.42
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej!

Maila namn, adress, telefonnummer och familynummer till oss så placeras ni i vår
kö från vilken vi bokar efter turordning. Väntetiden är för närvarande ca: 3-4
månader. När det närmar sig er tur ringer vi upp för att boka in en tid.

Vänliga hälsningar
Heminredarna

Gå till varuhuset och tag en kölapp o ställ dig i kö? :)

Eller har jag missuppfattat något? Det kanske är andra system på andra ställen?

Jag åkte bara dit och fick hjälp direkt i butiken. Mät köket själv och så åker du dit och haffar någon i butiken.

ok, då får vi åka dit dagen innan löning vid öppning en vardag så kanske man kan få tag i någon.. :o

Ladda ner IKEAs köksritarprogram. Börja rita dit kök så mycket du kan och spara det sedan på Internet. Sedan kan du hämta din påbörjade ritning på varuhuset. Du får i vilket fall sätta dig och rita vid en av IKEAs datorer.
Gå direkt till köksavdelningen när du kommer till IKEA. Det kan nämligen ta väldigt lång tid innan de är klara, så det är dumt om man är klar med allt annat man skulle titta på, för då har man inget att göra.

Hr sparar man köket på Internet då?

Idag var det snudd på tomt på Ikea (Kungens Kurva) när vi var där mitt på dagen. Kökspersonalen gick och putsade skyltarna. Likadant i lördags.

Kan tänka mig att kunderna ligger på stranden istället när det är så hett ute.

Det finns en sådan funktion i programmet: Arkiv | Spara på IKEA...
Man måste registrera sig och så där, men det får man acceptera. Det är ju bara du som ska kunna hämta din ritning.

Det är ju lite det här som är IKEA´s problem man är ju ganska långt från kunden, att stå i ett livligt varuhus och försöka få ihop ett nytt kök skulle inte jag ge mig in på, och dom kommer ju inte ut och mäter på plats direkt, men det är ju billigt iallafall....... :-/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.