Framför allt är kokskaminer (och pannor) byggda för att pyreldas. Man fyller upp kaminen och reglerar effekten med lufttillförseln. Eldar man ved på det sättet tenderar det att ryka mycket och man får lätt tjära i skorstenen.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.