Hej
Tacksam för hjälp vad jag ska tänka på.

Vill såga av en skiva i samma serie och färg som i köksdelen. Samma djup som överskåpen ned till diskbänken.

Tänker att skivan kan fästas på insidan upptill.

Vad ska jag tänka på?
Såga av exakt längd?
Ha silikon eller annat mellan skivans ände och bänken? Etc etc

#ursäktaröran

• Kök med diskho, handdukshängare och markerat område på bänkskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gråa köksskåp och en bänkskiva i ett kök, med en vit vägg och del av en kruka synlig i förgrunden.
    Skapa konto
  • Kök med vit diskbänk, diskho med disk. Grönt och blått streck markerar område för att fästa skiva mellan överskåp och diskbänk.
    Skapa konto
  • Överskåp med svart yta ovan diskrum med disk och rengöringsartiklar, modern kökskran och vitt kakel i bakgrunden.
Redigerat:
T
Sitter det en täckskiva på överskåpen?
Då skulle jag byta den mot en täckskiva som går hela vägen och lägga snittet i överkan för at behålla den kant som blir fuktig hel. Sitter ingen täckskiva skulle jag nog sätta dit en som går hela vägen från överskåpets överkan eller tak ner till arbetsbänken.

Det blir stabilare än att ha en skiva från skåpets underkant ner till bänken.

Mellan skiva och bänk skulle jag limma med kontruktionslim och sen foga med silikon i lämplig kulör så den inte sticker ut.

• Gilla
AvsAnnelie och 1 till
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Sitter det en täckskiva på överskåpen?
Då skulle jag byta den mot en täckskiva som går hela vägen och lägga snittet i överkant för att behålla den kant som blir fuktig hel. Sitter ingen täckskiva skulle jag nog sätta dit en som går hela vägen från överskåpets överkant eller tak ner till arbetsbänken.

Det blir stabilare än att ha en skiva från skåpets underkant ner till bänken.

Mellan skiva och bänk skulle jag limma med konstruktionslim och sen foga med silikon i lämplig kulör så den inte sticker ut.
Hej @Testarn!
Tack för din återkoppling!
Hajar.

Får kolla om det är möjligt byta den skiva som är på kortsidan. Om det går att lossa endast den.
Ha en längre från taket ned till bänken.

Tack för tips även om rätt lim att använda och silikontips.

🙏

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.