Nimajneb skrev:
Svar: Tove 36".... ångrar mig so far men jag förväntar mig att jag har ett leende på läpparna efter helgens rivningar.
Vad tycker du om den nu?

Om det där var en språkhandläggare som skrev blir jag orolig för språkets fortlevnad....

AAARRGGHH! Kom igen nu Benji! Du skulle ju köpt båda, skillnaden i pris blir ju minimal (+20%) och då skulle du och alla vi andra få SVARET på frågan vi alla just nu ältar.

Well, jag hade 2 entre-tak att riva. Det första vart jag nästan klar med efter 2 timmar och ett kinakoben på 25".

Tak 2 tog 25min med 36" Tove.

Längden gjorde naturligtvis en stor del men att ha kobenet vasst som ett stämjärn nästan var en helt ny upplevelse vid rivning, Wow vad den greppade bra.

Härmed gör jag altså avbön på all kritik mot dyra koben.

Nimajneb skrev:
;) Du kanske ska ta och köpa dig en Festool-blandare oxo?

Mikael_L
Allt man skriver får man förr eller senare äta upp ... :rolleyes:

;)

Mikael_L skrev:
Det gäller ju att kasta så mycket sten medans man kan. Man vet aldrig när man själv blir drabbad ju :)

Jag köppte en 4use kofot på swedol som jag är hyffsat nöjd med. Den var billig och har de rätta formerna. Dvs den är mycket vass och är lätt att komma åt med. Nackdelen är att det går att bocka spetsen om man brukar brutalt våld.....
Den är några ljusår bättre än biltemas i vart fall!

Mikael_L skrev:

;)
Ni minns när jag var sur på min nyförvärvade Mafellsåg?

phl skrev:
;) Du kanske ska ta och köpa dig en Festool-blandare oxo?
Over my dead body:p

Mikael_L
Nimajneb skrev:
Over my dead body:p
Hehe, den där meningen ska vi spara till framtiden ... :D :D :D

Mikael_L skrev:
Hehe, den där meningen ska vi spara till framtiden ... :D :D :D
Kan jag reservera mig gentemot ett pris på 995... då köper även jag den.

Var på överskottslagret och tittade i lådan för beslagtaget gods. Av nån anledning var det många koben i den. Slutade med en halvmeters Tove och två stycken på dryga metern. Tunna och underbara att jobba med. Och så kostade de 25 kr st...

Nimajneb skrev:
Well, jag hade 2 entre-tak att riva. Det första vart jag nästan klar med efter 2 timmar och ett kinakoben på 25".

Tak 2 tog 25min med 36" Tove.

Längden gjorde naturligtvis en stor del men att ha kobenet vasst som ett stämjärn nästan var en helt ny upplevelse vid rivning, Wow vad den greppade bra.

Glad att du blev nöjd:)

slaskman skrev:
Var på överskottslagret och tittade i lådan för beslagtaget gods. Av nån anledning var det många koben i den. Slutade med en halvmeters Tove och två stycken på dryga metern. Tunna och underbara att jobba med. Och så kostade de 25 kr st...
Var?

Kan tänka mig att beslagtaget gods har gott om koben. Antagligen finns en del skärbrännare, vinkelslipar och släggor också....
:-)
Även jag undrar på vilket överskottslager du hittade denna guldgruva?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.