56 477 läst ·
158 svar
56k läst
158 svar
Kofot, vilken ska man köpa?
Om det där var en språkhandläggare som skrev blir jag orolig för språkets fortlevnad....
AAARRGGHH! Kom igen nu Benji! Du skulle ju köpt båda, skillnaden i pris blir ju minimal (+20%) och då skulle du och alla vi andra få SVARET på frågan vi alla just nu ältar.
AAARRGGHH! Kom igen nu Benji! Du skulle ju köpt båda, skillnaden i pris blir ju minimal (+20%) och då skulle du och alla vi andra få SVARET på frågan vi alla just nu ältar.
Well, jag hade 2 entre-tak att riva. Det första vart jag nästan klar med efter 2 timmar och ett kinakoben på 25".
Tak 2 tog 25min med 36" Tove.
Längden gjorde naturligtvis en stor del men att ha kobenet vasst som ett stämjärn nästan var en helt ny upplevelse vid rivning, Wow vad den greppade bra.
Härmed gör jag altså avbön på all kritik mot dyra koben.
Längden gjorde naturligtvis en stor del men att ha kobenet vasst som ett stämjärn nästan var en helt ny upplevelse vid rivning, Wow vad den greppade bra.
Jag köppte en 4use kofot på swedol som jag är hyffsat nöjd med. Den var billig och har de rätta formerna. Dvs den är mycket vass och är lätt att komma åt med. Nackdelen är att det går att bocka spetsen om man brukar brutalt våld.....
Den är några ljusår bättre än biltemas i vart fall!
Den är några ljusår bättre än biltemas i vart fall!
Var på överskottslagret och tittade i lådan för beslagtaget gods. Av nån anledning var det många koben i den. Slutade med en halvmeters Tove och två stycken på dryga metern. Tunna och underbara att jobba med. Och så kostade de 25 kr st...
Glad att du blev nöjdNimajneb skrev:Well, jag hade 2 entre-tak att riva. Det första vart jag nästan klar med efter 2 timmar och ett kinakoben på 25".