Har länge funderat på att byta bort vår Octavia 2013 och var helt inne på en Kodiaq. Sedan föll tankarna på en Outlander Phev av den senaste modellen. Ja den är gammal, jag vet... Men eftersom jag tycker att de flesta bilar nyare än 1970 är rätt trista så spelar det ingen större roll :-)

Vi ska ha en fyrhjulsdriven bil och helst med lite markfrigång. Behöver inget monster dock.

Funderade lite på Outlandern eftersom nio av tio resor är till och från jobb/dagis/skola så det blir max tre mil per i de allra flesta fall. Sommartid blir det någon/några resor på 50 mil. Dessutom har vi den parkerad i varmgarage vilket jag kan tänka mig är en fördel på vintern?

En del i det hela är ju att vi redan har solceller på taket.

Synpunkter? Vi har varit väldigt nöjda med Octavian så därför kändes Kodiaqen aktuell.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.