Hej hej, jag köpte lite knx grejer för länge sen och började sätta mig in i ETS, har dock glömt bort allt igen känns det som. Har börjat testa lite nu igen men får problem. Tanken är att ha en brytare på vån1 med två vippor som tänder respektive släcker i tre rum på källarplan. Men jag får inte till det utan att få "dubbeltryck".
Nu har jag bara programmerat för en lampa tills jag hittar felet.
Vad är det som ska "sända" och vad är det som ska lyssna på vad?? Lyssnar objekt som har läsflaggan förbockad??
Jag bifogar bild
Tack på förhand MVH Robban
Nu har jag bara programmerat för en lampa tills jag hittar felet.
Vad är det som ska "sända" och vad är det som ska lyssna på vad?? Lyssnar objekt som har läsflaggan förbockad??
Jag bifogar bild
Tack på förhand MVH Robban
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
jbr skrev:
Har redan provat detta utan att det fungerade, det var därför jag satte inputobjekten i statusgruppadressen så att dom skulle lyssna på status från outputobjekten. Men det funkar inte heller ju. Hur är det med flaggorna tro, kan det vara nåt fel därjbr skrev:
Jaha, det var ju märkligt.R robbie78_c skrev:
Jag tycker man i princip aldrig behöver pilla på flaggorna...
Du skulle kunna skapa gruppadresser på samtliga objekt som du namnger enligt något (för dig) logiskt system och sedan koppla adresser till objekt de som verkar vara uppenbara. (t.ex. ON/OFF för resp. kanal)
Sedan kan du ju titta i ETS vad som händer... vilka telegram som går iväg från tryckknappen och var du får för kvittenser från aktorn...och sedan koppla fler adresser till objekt osv.
Hej hej, har nu testat att göra endast en enkel trappfunktion utan att få till det. Känns som jag provat allt.
Innan kollade jag bussen när jag hade lagt två tänd/släck objekt till en tänd/släck utgång,
Man såg då ett GroupValueRead telegram (på) och sen under följde tre GroupValueRead telegram från Statusgrupp adressen, där jag satt aktorns utgång som sändande och tänd/släck objekten från båda knapparna under
Det är hagers tråd lösa dimmeraktorer jag kör med
TRM691E
och deras radiointerface
TR131A
Innan kollade jag bussen när jag hade lagt två tänd/släck objekt till en tänd/släck utgång,
Man såg då ett GroupValueRead telegram (på) och sen under följde tre GroupValueRead telegram från Statusgrupp adressen, där jag satt aktorns utgång som sändande och tänd/släck objekten från båda knapparna under
Det är hagers tråd lösa dimmeraktorer jag kör med
TRM691E
och deras radiointerface
TR131A