Målar gamla fönster och foder med Cuprinols fönsterfärg. Allt är lätt slipat, vältorkat och rengjort innan målning. Färgen är välblandad, målartillbehören är nya och rena. Använder roller och får mikroskopiska bubblor som torkar och ger knottrig finish, se bild. Vad beror det på?

• Vitmålat fönsterfoder med mikroskopiska bubblor och knottrig yta efter målning med roller.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej. Du har inte slipat tillräckligt, eventuelt kanske även tvättmedelsrester kvar. Sen så hade jag använt en snickerifärg för inomhusbruk istället. Mvh

M Micke R. skrev:
Hej. Du har inte slipat tillräckligt, eventuelt kanske även tvättmedelsrester kvar. Sen så hade jag använt en snickerifärg för inomhusbruk istället. Mvh
Tack för input. Noterade att det var mikrobubblor i målarfärgen i trågen, nästa fönster gjorde jag ett noggrannare underarbete på och det blev likadant. Troligtvis nått fel på färgen jag råkar ha.

Hur gör du för att få färgen ”välblandad”? Inte skakar burken hoppas jag.

Frågan är om du inte lyckats blanda i luft i färgen när du fick den välblandad. Då blir det bubblor.

Blandade med en skruvdragare och omrörare. Oklart varför men men det får vara, syns inte på normalt avstånd från fönstret ändå och de ska bytas om max ett par år, tillfällig uppfräschning.

Använd filtroller o pensel efter så blir det bra tror du har för grov rulle

Bo arnold Bo arnold skrev:
Använd filtroller o pensel efter så blir det bra tror du har för grov rulle
Bytte färg och det löste problemet på sista fönstret.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.