Seglaren2 skrev:
...
Så nu blir det inget badrum/toa före jul/nyår...
Inget julbad alltså?

Men en gång när vi hade avbrott i vattentillförseln gick min livsledsagarinna ut och duschade i en åskskur.
Sedan, när regnet plötsligt upphörde, duschade jag av henne med en vattenkanna, som råkade vara full.
Fast det var förstås i juli :rolleyes:

Vi får se om vi byter mönster. Får höra vad nästa mattläggare tycker. Men jag tror det går att få till om inte helt perfekt så i alla fall tillräckligt bra. Hade bara underlaget varit jämnt hade det nog blivit bra.
Julbad får bli utomhus i vedeldad badtunna istället:)

Jag tackar för alla synpunkter och input!

Jag har samma golvmatta i badrum och toalett.
Ser mycket bättre ut, så det går att få den bra.
Mitt ser inte heller lite "plastigt ut" men det kanske är blixten på dina kort, för min har en mattare känsla.
Mitt golv flytspacklades innan mattan las in.

Hittade ingen annan bild, är på jobbet.
(Ja jag vet att rören är äldre och stygga på bilden, röris har inte varit där än, bilden från 2013)
SDC10718.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag skulle vilja se ett kort på brunnen, det är förmodligen spackel på monteringsplattan?
Purus har tagit fram en ny monteringsplatta liknande den som Jafo har, antar att dom har fått mycket skit för sin multiplatta eftersom dom byter ut den.

Den mattan går att få hur fin som helst om man kan spackla...

Väldigt konstig lösning att snickaren spacklar åt mattläggaren... under mina 14 år så har jag provat att spackla åt en mattläggare som brukar hjälpa mig och 8/10 gånger hittar han nåt att anmärka på, har slutat säga att det är klart för läggning nu säger jag att jag har grovspacklat (fast jag gjort det så bra jag kan)

Krilleman
nino skrev:
Purus har tagit fram en ny monteringsplatta liknande den som Jafo har, antar att dom har fått mycket skit för sin multiplatta eftersom dom byter ut den.
Nyhet för mig. Efter snabbt sök så antar jag att du syftar på att den nya är:
http://www.purus.se/produkter/produkt/purusplattan-2014/
?

Japp, för visst är den ny? Eller ganska ny iaf

Kul att se att plankmönstret kan fungera. Visserligen är vårt mörkare och lite känsligare för synbara "defekter".

Ang. spacklingen så gjorde snickaren "grovspackling" som jag ser det. Och jag hörde själv samtalat mellan de två när matläggaren var här för att titta på badrummet. Han ställde då frågan till snickaren om han skulle spackla. Nej, det tänkte jag du skulle få göra sa snickaren och mattläggaren sa att det är helt ok, bara sån han vet vem som ska göra det.

Och även om någon annan skulle gjort underarbetet, snickare eller jag själv så om jag vore mattläggare och såg att underarbetet inte är tillräckligt bra gjort då skulle jag berätta det för kunden innan man går vidare. Säga som det är. Det här kommer inte att bli bra, bara så att du vet det, typ. Men nu var det ju dessutom han själv som skulle stå för finspacklingen.

Angående brunnen så blir jag inte klok på spacklingen. Så här skriver Purus själva i sin produkt- & monteringsbeskrivning: Purus plattan Multi är tillverkad i ABS och detta medför att man
kan spackla ut på plattan med bra vidhäftning.
Länk till dokumentet: www.vvs-klimat.se/dokument/Purusplattan 300 Multi.pdf

Jag återkommer med bild på brunnen senare.

T
Lustigt att snickaren ska spackla, det kan man ju tycka att mattläggaren ska göra:x

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.