Ja som rubriken lyder, har nylagd matta och den har bubblat sig bredvid toastolen,
var matta innan med och då var det inga problem med bubblor men nu så har det uppkommit bubblor, var ojämt direkt efter han hade lagt dit mattan men trodde att det skulle jämna till sig med tiden men nu har det blivit värre,
mattläggaren lade mattan i mitten på mars och jag kontaktade han om detta i Juli och han skulle återkomma efter semestern och efter en påringning igen så ska han dyka upp har han lovat.
Huskonstruktionen är 70-tals radhus, suteräng, platta på mark kallas det väl (cement) och duschrummet är i botten på suterängplanet.
vad ska man förvänta sig att han ska göra? måste ju vara ett garantiärende? man anlitar ju en expert för att man ska få ett profesionellt jobb utfört.

• DSC00516.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade förväntat mig att han skulle gjort om jobbet. Om han inte kan värma till mattan och få bort luften under. Om det nu är luft. Är det lim så tycker jag allt han kan göra ett ordentligt jobb.

En bubbla eller flera har jag själv varit med om, men detta ser värre ut att ordna.

Ta kontakt med killen igen eller gå vidare med det.

Hejsan

Ser inget roligt ut det där. Eftersom mattan inte har fäst i limmet under där, så har jag mycket svårt att se att man skulle kunna göra något vettigt annat än att riva ut mattan och göra om. Visst, man kan skära upp en bit och lägga om den biten, men då får du ju fula svetsar i en fyrkant runt området, och det är ju inget kul och dessutom säkert upphov till många frågor och oro den dagen du ska sälja huset.

Men, jag är bara lekman på området, kanske någon yrkesman på forumet har en lösning på lut.

Tackar för svaren här, om det nu är som så att man måste riva ut mattan på golvet måste man även ta ner mattan på väggen som ligger med överlapp eller hur funkar det?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.