Har ett parkettgolv som knirrar bedrövligt. Lyfte på tröskeln och såg att det löper en ca 15 cm bred och 7 cm djup urgröpning/ränna under golvet för elementledningar. Och denna urgröpning löper ca 1,5 m precis under en skarv på parkettgolvet så det är inte konstigt att det knarrar. Parkettgolvet består förvisso av ytskickt med 2 cm spånskiva under men med åren har väl limningen släppt i skarven eftersom det inte finns något mothåll under p g a urgröpningen. Jag skulle därför behöva stötta upp parkettgolvet med något men det är förstås svårt att få under något. Fogskum expanderar så det är väl inte bra. Har funderat på att försöka trycka under små träklossar men öppningen vid tröskeln är bara några cm. Någon som har en smart idé 🙂