En fas saknas.
Kort och obegripligt svar så kan elen gå "bakvägen". Felet låter typiskt som att en fas fallit bort. Kan vara en av (normalt) tre huvudsäkringar, en av (normalt) tre gruppsäkringar till spisen eller en inkommande fas som fallit bort, alltså fel utanför huset hos elleverantören.D DumFråga skrev:
Funkar all annan el som de ska är det troligen en av tre gruppsäkringar. Kan dock vara svårt att vara helt säker på att all annan el fungerar som den ska...
Vanligt fenomen, om en fas faller bort någonstans i matningen så kan den få en reducerad matning från en 2-fasförbrukare.Alfredo skrev:
Kort och obegripligt svar så kan elen gå "bakvägen". Felet låter typiskt som att en fas fallit bort. Kan vara en av (normalt) tre huvudsäkringar, en av (normalt) tre gruppsäkringar till spisen eller en inkommande fas som fallit bort, alltså fel utanför huset hos elleverantören.
Funkar all annan el som de ska är det troligen en av tre gruppsäkringar. Kan dock vara svårt att vara helt säker på att all annan el fungerar som den ska...
TS symtom var att plattorna blev jummen, men betydligt varmare om man satte på ugnen. Ugnen matar den saknade fasen med en del av sin effekt. I prinsip blir ugn och platta seriekopplade mellan 2-faser.
Tack för svar
Jag bytte några säkringar
Men jag tror nästan att det varsjälva låsvredet som kanske inte var riktigt i läge för det är ju samma vred till ugnen
Och då har ju spärren släppt när man. vrider till ugnsläge
Hur som helst så funkar det nu igen
Jag bytte några säkringar
Men jag tror nästan att det varsjälva låsvredet som kanske inte var riktigt i läge för det är ju samma vred till ugnen
Och då har ju spärren släppt när man. vrider till ugnsläge
Hur som helst så funkar det nu igen
Klicka här för att svara