Hallå i helgen skall jag installera en Gardena R160Li SILENO + , och efter att ha läst på lite och funderat lite så har jag tänkt lägga guideslingan enligt bilden.
Laddaren skall placeras i en passage, 2m bred (inte optimalt jag vet) och sen tänkte jag lägga guidekabeln i en slinga först en bit in på den ena sidan av tomten och sen den andra.
På slingan tänkte jag välja tre punkter, dit klipparen skall gå innan den börjar arbete, jag tänkte även använda funktionen två utfallsvinkar för att styra den till de båda hållen.
Frågan är bara om det kan bli problem med dockningen, p.g.a. det smala området framför stationen.
Se skiss, jag ta tacksamt mot kommentarer.

• Handritad skiss av en trädgård med planerad rutt för en robotgräsklippare och numrerade zoner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan skippa 1, låt ett antal procent gå till "backa ut, sväng 270 grader" så hamnar den mot 1 iaf.
Guiden drar du mellan rabatt och vinbär.
2 m vid laddstationen bör räcka

Protte

Tack för snabb respons, ja det kanske blir lite overkill med slingan fram och tillbaka, om jag gör som du säger så kommer den hem snabbare, för den slipper runda vinbärsbuskarna. Återkommer om det blir problem ; )

Min erfarenhet av robot är att den kommer att klippa allt utan att du behöver lägga dig i, så prova först att bara låta den sköta sig själv. Nackdelen att låta den följa guideslinga ut är att det körs på samma ställe om den behöver guideslinga in också.
Guideslinga in är nog viktigare på din tomt.

Protte

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.