909 läst ·
3 svar
909 läst
3 svar
Knarrigt parkettgolv
Jag har tilläggsisolerat undervåningen med 10cm styrofoam s250 + spårad cellplast 2.5cm för golvvärme och ovan på detta har jag lagt parkettgolv. Betongplattan var väldigt grovt gjuten så den fick jag utjämna med flytspackel. Problemet är bara nu att det knakar och knäpper i parketten när man går på den. Misstänker att flytspacklingen inte blev helt 100 för det sviktar en del och man hör hur det rör sig i cellplasten på vissa ställen.
Min tanke var nu om jag skulle ta bort parketten i ett av dom fyra rummen och testa om det skulle hjälpa med att lägga under en spånskiva över cellplasten.
Vad tror ni om detta? Någon med liknande erfarenheter? Några andra tips?
T
Min tanke var nu om jag skulle ta bort parketten i ett av dom fyra rummen och testa om det skulle hjälpa med att lägga under en spånskiva över cellplasten.
Vad tror ni om detta? Någon med liknande erfarenheter? Några andra tips?
T
Skämt åsido, mina föräldrar hade problem med knarrande golv med exakt samma konstruktion som ni har. De fick en extra spånskiva inlagd, men det hjälpte inte helt. Dessutom har det blivit sämre med åren igen.
Klicka här för att svara