Mitt förra golv knarrade rejält och trodde det var parketten men ser ut som att det är undergolvet. Kan jag åtgärda detta? Större delen av oljudet kommer just där man går. Underviker gärna att byta hela undergolvet då jag bor i lägenhet.
Såhär ser det ut:


Just här knarrar det rejält, ser även ut som att någon kapat ett antal plankor av någon anledning.


Mot balkongen ser det ut att varit fuktigt någon gång och är plankorna mot väggen blev utbyta. Någon jag måste åtgärda ytterligare?


Tips mottages vad jag kan göra på plankor som knarrar
Såhär ser det ut:

Just här knarrar det rejält, ser även ut som att någon kapat ett antal plankor av någon anledning.

Mot balkongen ser det ut att varit fuktigt någon gång och är plankorna mot väggen blev utbyta. Någon jag måste åtgärda ytterligare?

Tips mottages vad jag kan göra på plankor som knarrar
Jag tog bort en planka och det är isolering och inget annat under. Plankorna är dock spåntade och det är inte så lätt att bryta upp på ett snyggt sätt. En konstig sak är dock, regeln på ena sedan ser ut att vara spontad, finsn det någon förklaring till detta eller är det ett skitbygge?TomasJor skrev:
Den brädan som jag nu bröt upp och om jag vill ersätta några andra, hur gör jag det på bästa sätt? För jag lär inte kunna sätta tillbaka dom i sponten igen.
Bild på reglarna:


Än så länge ser vi isolering och regelverk, regelverk som är påsadlat på ena sidan, varför kan man undra? Jag skulle nog ta några till för att försöka förstå vad som sker.
Vid återmontage: Om du lättar lite på den plankan som sitter kvar i golvet så kan du slå ihop not/spont igen.
Vid återmontage: Om du lättar lite på den plankan som sitter kvar i golvet så kan du slå ihop not/spont igen.
Detta
Detta är i samma fack, längre ned går det ett rör. Vet inte om detta tillför mycket mer information? Kan jag få det nuvarande golvet att fjädra/knarra med minimalt ingrepp? Om jag identifiera de fjädrande brädorna, kan jag göra något? Där det blivit kapade, kanske jag kan lossa hela längan och lägga nytt? För det verkar knarra rejält om brädorna bara är 60cm.TomasJor skrev:
Vad rekommenderar du att jag förstärker med? Speciell skruv på sidan av de befintliga spikarna?TomasJor skrev:
Menar du att jag ska skruva en bräda i golvet under isoleringen?
Klicka här för att svara

