Hej,

Jag har en Jetson fåtölj som knarrar vid gungning - som jag med andra ord antar behöver smörjas. Problemet är att jag är osäker på hur man gör det på korrekt sätt. Det finns en skruv på baksidan av stället… Är det någon här som har koll på Jetson fåtöljer?

P
H hexa10 skrev:
Hej,

Jag har en Jetson fåtölj som knarrar vid gungning - som jag med andra ord antar behöver smörjas. Problemet är att jag är osäker på hur man gör det på korrekt sätt. Det finns en skruv på baksidan av stället… Är det någon här som har koll på Jetson fåtöljer?
Ta lite rostolja på sprayburk och spraya på alla rörliga delar..

Maskintok skrev:
Ta lite rostolja på sprayburk och spraya på alla rörliga delar..
Okej problemet är hur jag kommer åt de rörliga delarna… jag kanske är korkad men förstår inte riktigt konstruktionen dvs om det går att komma åt de rörliga delarna eller om det behövs specialverktyg. Som sagt det finns en skruv att skruva i men jag är lite orolig att något går sönder om jag börjar skruva i den. Det kanske finns någon här som äger en Jetson fåtölj :)

H hexa10 skrev:
Okej problemet är hur jag kommer åt de rörliga delarna… jag kanske är korkad men förstår inte riktigt konstruktionen dvs om det går att komma åt de rörliga delarna eller om det behövs specialverktyg. Som sagt det finns en skruv att skruva i men jag är lite orolig att något går sönder om jag börjar skruva i den. Det kanske finns någon här som äger en Jetson fåtölj :)
Jag har också en Jetson som led av samma sak, jag skruvade ur skruven och hällde in lite cykelkedjeolja (det jag hade till hands) i hålet och snurrade foten med fåtöljen i varierande vinklar för att oljan skulle ta sig överallt. Det har funkat för mig! Man får se upp lite med underredets position när man sätta tillbaka skruven, man får se till att hålet i ytterdelen linjerar med innerdelen.

• Gilla
Stefan Andersson6
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.