5 849 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Knarrande Jetson fåtölj
Ta lite rostolja på sprayburk och spraya på alla rörliga delar..H hexa10 skrev:
Okej problemet är hur jag kommer åt de rörliga delarna… jag kanske är korkad men förstår inte riktigt konstruktionen dvs om det går att komma åt de rörliga delarna eller om det behövs specialverktyg. Som sagt det finns en skruv att skruva i men jag är lite orolig att något går sönder om jag börjar skruva i den. Det kanske finns någon här som äger en Jetson fåtöljMaskintok skrev:
Jag har också en Jetson som led av samma sak, jag skruvade ur skruven och hällde in lite cykelkedjeolja (det jag hade till hands) i hålet och snurrade foten med fåtöljen i varierande vinklar för att oljan skulle ta sig överallt. Det har funkat för mig! Man får se upp lite med underredets position när man sätta tillbaka skruven, man får se till att hålet i ytterdelen linjerar med innerdelen.H hexa10 skrev:Okej problemet är hur jag kommer åt de rörliga delarna… jag kanske är korkad men förstår inte riktigt konstruktionen dvs om det går att komma åt de rörliga delarna eller om det behövs specialverktyg. Som sagt det finns en skruv att skruva i men jag är lite orolig att något går sönder om jag börjar skruva i den. Det kanske finns någon här som äger en Jetson fåtölj![]()
Klicka här för att svara