8 722 läst ·
9 svar
9k läst
9 svar
Knäppande ljud
Hej!
Jag skulle bli mycket tacksam för hjälp. Jag har ett Electrolux kylskåp som är drygt 6 år. För 1 vecka sedan så började det komma ett ljud från kylskåpet. Det låter ungefär som när det kommer en droppe i taget i diskhon, klickande ljud. Det kommer i samband med att något startar upp, jag tror det är kompressorn. Det ljudet har varit från början (kompressorn?). Då kommer detta klickande/droppliknande ljud, varar ca. 30-45 sekunder. Sista klickarna är svagare. Sedan kan det dröja tills det börjar igen.
Kan det vara ett relä som slår till? Jag vet att kylskåp kan ha konstiga ljud, kanske blir det mer desto äldre det är.
Jag hör detta ljud extra mycket på natten, då jag har en bäddsoffa några meter från kylskåpet, det är öppen planlösning.
Om det är ett relä som behöver bytas, är dom dyra?
Jag tänker kontakta Electrolux för ett teknikerbesök.
Med vänlig hälsning
Pelle
Jag skulle bli mycket tacksam för hjälp. Jag har ett Electrolux kylskåp som är drygt 6 år. För 1 vecka sedan så började det komma ett ljud från kylskåpet. Det låter ungefär som när det kommer en droppe i taget i diskhon, klickande ljud. Det kommer i samband med att något startar upp, jag tror det är kompressorn. Det ljudet har varit från början (kompressorn?). Då kommer detta klickande/droppliknande ljud, varar ca. 30-45 sekunder. Sista klickarna är svagare. Sedan kan det dröja tills det börjar igen.
Kan det vara ett relä som slår till? Jag vet att kylskåp kan ha konstiga ljud, kanske blir det mer desto äldre det är.
Jag hör detta ljud extra mycket på natten, då jag har en bäddsoffa några meter från kylskåpet, det är öppen planlösning.
Om det är ett relä som behöver bytas, är dom dyra?
Jag tänker kontakta Electrolux för ett teknikerbesök.
Med vänlig hälsning
Pelle
Om kylskåpet håller temp. så är där nog inget elektriskt fel på det.
Kan du inte lyssna dig fram till var ljudet kommer från?
Kanske kondensvatten som droppar någonstans.
Ibland kan en knuff eller stöt på skåpet få bort missljud.
Kan du inte lyssna dig fram till var ljudet kommer från?
Kanske kondensvatten som droppar någonstans.
Ibland kan en knuff eller stöt på skåpet få bort missljud.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
En magnet kan ju fungera det med
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden