Hej!
Vi har haft hantverkare här som lagt ett klinkergolv i hallen. Nu en dryg vecka senare knakar det i en platta när man går på den. Först knakade det bara ibland men nu nästan varje gång.
Hantverkaren sa att det är helt normalt, men stämmer detta verkligen?

Nja, verkar som det är luft under dvs för lite fix.
Reklamera och få den utbytt.
Har du golvvärme? Slagit på den redan?
Hur ser fogen ut?

nikasp
Haha, "normalt" :) Be dem komma och göra rätt.

niefrida skrev:
Hantverkaren sa att det är helt normalt, men stämmer detta verkligen?
Fan vad tröttsamma hantverkare, försäljare och servicepersoner är när dom vänder tillbaka problemet till kund att "Det ska vara så" "Du är ovanligt känslig" o s v.

Klart inte ett klinkersgolv ska knaka. Då är det brustet p g a svikt, dålig fixning eller liknande.

Nej, ingen golvvärme. Fogen ser ok ut i mina ögon... Får kontakta honom igen då :confused: Kan man lägga om en enskild platta om det behövs eller måste man ta upp mer än så?

nikasp
Råkade själv ut för Skanskas "målvakt" när allt det roliga med försäljning och mottagande av pengar var klart. Mellan inspektion på plats och inflytt en månad senare hade någon hantverkare repat diskbänken (ny lägenhet och ny Blanco). Det var ett jäkla elände och jag fick till slut vara otrevlig för att få dem att byta ut efter att de trots att jag nekat i sten ändå försökt polera upp den. "-Det ser väl inte så dumt ut!?". "-Jo, det ser förjävligt ut med polerrosor mm". Förstår att det är deras jobb att ta så lite backjobb som möjligt men det förstörde hela upplevelsen av Skanska.

MagHam skrev:
Fan vad tröttsamma hantverkare, försäljare och servicepersoner är när dom vänder tillbaka problemet till kund att "Det ska vara så" "Du är ovanligt känslig" o s v.

Klart inte ett klinkersgolv ska knaka. Då är det brustet p g a svikt, dålig fixning eller liknande.

Det går att lägga om enbart en klinkerplatta om det är vad som behövs. Inget större jobb att lösa....
Man kan ju dock fundera på att om det är för lite fix under en platta, så kanske det är det även under fler, bara att det inte uppenbarat sig ännu? Men det är väl bara att hoppas på att så inte är fallet....

Ja du... Tyvärr förvånar det mig inte om så är fallet. Han har även installerat ett nytt kök åt oss med flertalet väsentliga fel... Första gången vi anlitat hantverkare, och just nu känns det även som sista :thumbdown:

Bara att reklamera, håll koll på fogningen, om det är dåligt fix dvs luft under så kommer garanterat fogen att släppa på de klinkersplattor som har dåligt underlag pga att de sviktar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.