11 602 läst ·
17 svar
12k läst
17 svar
Klyvsåg GTS 10 J Bosch??
Kan så vara - Inte testat den själv.FredrikR skrev:
Såg däremot denna till min 10 som skulle kunna vara något:
http://www.axminster.co.uk/excalibur-osborne-eb-3-mitre-guide
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon som testat?
Jag *tror* det kan vara problem med just Bosch sågarna (ivarjefall gamla GTS 10) eftersom spåret inte är ett "standard" 19 mm spår. Tyvärr kommer jag inte ihåg exakt vad problemet är. Det kan vara så att det bara är det att spåret är gjutet och inte fräst vilket gör att det är lite ojämnt i kanterna. Är det bara det så kan lite slipning eller försiktig fräsning kanske hjälpa. Jag har för mig att detta diskuterades i någon gammal tråd men jag kan inte hitta den just nu, bara några kommentarer från andra som "läst på forumet" att Incra's mitre guide inte passar rakt av. (Jag antar nu att Incra har samma "standard" 19x9 mm skena som den ovan.
Jag har en 19mm Kreg skena som jag tror har samma mått och den passar inte i min såg. Jag kan försöka kolla hur det var med måtten framöver men tyvärr står sågen undanställd lite svåråtkomligt just nu.
Jag har en 19mm Kreg skena som jag tror har samma mått och den passar inte i min såg. Jag kan försöka kolla hur det var med måtten framöver men tyvärr står sågen undanställd lite svåråtkomligt just nu.
Klicka här för att svara