Hej!

Har en fråga som kanske är lite klurig att svara på men jag försöker ändå.

Hade för en månad sen 2-årsbesiktning. Besiktningsmannen noterade lite olika fel, stora och små som måste åtgärdas. Protokollet skickades sen till mig, två av husleverantörens säljare och byggledaren. Eftersom det gått en månad och vi inte hade hört något av husleverantören så mailade vi dom och frågade om hur deras tidsplan ser ut och när de tänkt att felen ska vara åtgärdade. Idag ringer då husleverantören upp mig och berättar att de inte fått besiktningsprotokollet. Tyvärr har byggledaren vi hade gått bort och de tror därför protokollet fastnat där. Tragiskt men jag påpekade ändå att säljarna fått protokollet. Varför de inte skickat vidare protokollet kunde han inte förklara.

Visst tråkiga omständigheter som man inte kan påverka men hur tycker ni jag ska agera här. En månad har trots allt gått (dels av förståeliga skäl) men jag tycker ändå de borde haft bättre koll här. Ska jag tänka att det gått en månad eller ska jag räkna att de får 2 månader på sig från och med idag?

Redigerat:
  • Gilla
tobbe456
  • Laddar…
R
Vad står om åtgärdstid i protokollet , sedan att det tillkommit något som ingen rår över är en annan sak , gör upp om ett sista datum med leverantören , var inte alltför vänlig på det utan ha lite krav

Beror ju kanske på vad det är som ska åtgärdas och hur akut det är, och samtidigt hur påträngande det är att få det åtgärdat.
Du borde ju ha ett ganska bra förhandlingsläge kan man tycka, i alla fall om det finns på pränt någonstans hur lång åtgärdstid de har.

Om jag var i dina skor skulle jag försöka vara lite smidig utan att för den sakens skull göra avkall på att få det fixat i närtid, och som rävlyan säger, kom överens om ett datum när allt ska vara klart, skriftligt.

• Gilla
Nenza
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.