Jag har liknande problem... När jag spolar på muggen eller i handfatet så hörs det i golvbrunnen i samma rum. När jag spolar vatten i köket så gurglar det markant i avloppet till diskhon och om jag koncentrerar mig så kan jag även höra det i badrummet. Allt ligger på samma plan men det finns en källare under.
Ska man gissa på stopp i avluftning eller stopp i huvudstammen i detta fall?

Köp rensslang till högtryckstvätten och spola rent rören. Det funkade för mig.

För oss som har egen avloppsbrunn så börjar det klucka om brunnen är överfull. Dvs det blir vatten stående i rören som inte kan rinna ner i 3-kammarbrunnen.

Så troligtvis har ni stopp någonstans i rören. Vanligast utanför huset om det är en äldre anläggning. T ex rötter som växt in och proppar igen är en klassiker.

Har ni stopp så kommer det att svämma upp i källarbrunnarna först...

Om det inte hjälper med renspolning av rören sätt då dit en extra avloppsavluftning (mindre vakuumventil) t.ex. under diskhon.

jag la ner projektet och tog hit en spolbil, jag ville inte rensa avlopp när jag kunde stapla ved istället :)
Nu är problemet ur världen, tack alla inblandade :)

Vad kostar spolbil att ta hem till en villa
?

• Gilla
Manbeast
  • Laddar…
Någonstans runt 1000-2000:- har jag för mig att det kostade för oss för några år sedan.

Ett standard stockholmspris är runt 2500 kr fast avgift på dagtid, då ingår 1-2 tim jobb. Fast oftast "löser" (hehe) de problemet på under en halvtimme. Visst det är inte billigt, men hetvatten och högtryck är så mycket mer effektivt mot gammalt fett och smuts än något man man som hemfixare själv kan frambringa.

Fredrik Möller skrev:
Vad kostar spolbil att ta hem till en villa
?
Jag betalade 1600 för spolning.
(bor strax utanför sthlm)

Får bumpa den här tråden och tacka för hjälpen jag med (y)
Flinade när jag hörde ett stort SLOOUÖAARP

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.