190 590 läst ·
24 svar
191k läst
24 svar
Kluckande avlopp -> dålig luftning -> stopp?
Jag har liknande problem... När jag spolar på muggen eller i handfatet så hörs det i golvbrunnen i samma rum. När jag spolar vatten i köket så gurglar det markant i avloppet till diskhon och om jag koncentrerar mig så kan jag även höra det i badrummet. Allt ligger på samma plan men det finns en källare under.
Ska man gissa på stopp i avluftning eller stopp i huvudstammen i detta fall?
Ska man gissa på stopp i avluftning eller stopp i huvudstammen i detta fall?
För oss som har egen avloppsbrunn så börjar det klucka om brunnen är överfull. Dvs det blir vatten stående i rören som inte kan rinna ner i 3-kammarbrunnen.
Så troligtvis har ni stopp någonstans i rören. Vanligast utanför huset om det är en äldre anläggning. T ex rötter som växt in och proppar igen är en klassiker.
Har ni stopp så kommer det att svämma upp i källarbrunnarna först...
Så troligtvis har ni stopp någonstans i rören. Vanligast utanför huset om det är en äldre anläggning. T ex rötter som växt in och proppar igen är en klassiker.
Har ni stopp så kommer det att svämma upp i källarbrunnarna först...
Vad kostar spolbil att ta hem till en villa
?
?
Ett standard stockholmspris är runt 2500 kr fast avgift på dagtid, då ingår 1-2 tim jobb. Fast oftast "löser" (hehe) de problemet på under en halvtimme. Visst det är inte billigt, men hetvatten och högtryck är så mycket mer effektivt mot gammalt fett och smuts än något man man som hemfixare själv kan frambringa.
Får bumpa den här tråden och tacka för hjälpen jag med 
Flinade när jag hörde ett stort SLOOUÖAARP
Flinade när jag hörde ett stort SLOOUÖAARP
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Nytt enskilt avlopp - entreprenör i Borås
Grund & Markarbeten -
Byte av avloppsrör - är detta fel typ av rör?
Vatten & Avlopp -
Tips på bra jurist - flytspackel i avlopp
Juridik -
Kluckande ljud i avloppet och knäppande/dropp-ljud på nedervåningen
Vatten & Avlopp -
Kluckande avlopp - Vakuum?
Vatten & Avlopp