Under tiden vi var mitt uppe i husbyggandet läste jag om ett "skymningsrelä" i form av ett klockrelä som man matade in longitud och latitud i, detta relä gick att montera på DIN-skena i centralen. Det fanns även en version som hade radiokontrollerad klocka.

Någon som har en aning om vad jag pratar om???

Jag blir tokig av att inte hitta information som jag VET finns på Internet...
 
Tack!

Nu slapp jag rycka ut fler hårstrån... ::)
 
Här är ett annat exempel -betydligt billigare:
http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=0q112q115q568q589&ic=N&sw=11672

Den har en sparfunktion som släcker belysningen ett antal timmar på natten för att spara ström. Den inbyggda intelligensen memorerar hur länge det är mörkt och anpassar tänd- och släcktider efter det.
Fungerar! Det enda vi saknar är möjlighet att styra den manuellt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.