1 535 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Klippo driver ej
Kraftuttag axel rör sig fritt men inget driv någon som har sprängskiss på brigg & station med 13mm axel ut på sidan.
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
Har det hänt nåt primärt i drivningen så finns det en stor chans att det är svårt med delar annat än beg. Briggs slutade med dylika motorer för länge sen och reservdelarna troligen likaså.
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
Som jag nämnde tidigare så är den här typen av drivning helt obsolete och briggs har inte haft delar på länge. Redan för 25 år sen var det svårt med delar enl tidigare inlägg och det stämmer nog med min minnesbild också. Men visst. Hittar man artikelnummer på delarna så kan man ju snubbla över surplus och ev nån fantast som gör delar idag. Ingen aning.R RobbanMar skrev:
Nu vet jag inte om det stämmer men någon sade att den här motorn med drivning togs fram för den nordiska marknaden enbart. I övrigt så använde man remdrift som man gör idag.
Tack! Jo läste ditt inlägg men inte så erfaren o just drivning rätt nära 0. Bytt drivrem på en Självgångare typ. På den sitter en Quantum Max, 88, o tyckte det såg ut som att drev gick att köra, svindyrt dock. Kan ha snurrat bort mig.S Stefan1972 skrev:Som jag nämnde tidigare så är den här typen av drivning helt obsolete och briggs har inte haft delar på länge. Redan för 25 år sen var det svårt med delar enl tidigare inlägg och det stämmer nog med min minnesbild också. Men visst. Hittar man artikelnummer på delarna så kan man ju snubbla över surplus och ev nån fantast som gör delar idag. Ingen aning.
Nu vet jag inte om det stämmer men någon sade att den här motorn med drivning togs fram för den nordiska
Hoppas det löser sig Bosse
Klicka här för att svara