Hej har fått en klippo quantum 35 den har inte gått på många år jag tog bort förgasaren och rengjorde alla kanaler och smuts med spray, satte tillbaka utan luftfilter men den starta inte utan bara någon sekund på start gas. Det fanns inga munstycket vad jag kunde se bara tomgångskruven gick att skruva på. Undrar om det finns något bakom en plombering typ, eller om jag ska dra upp de två reglagen som jag ringa in med rött men jag tror ej det är något munstycke. Eller måste luft filter sitta på? Tänkt köpa nytt filter och stift kanske en hel renoveringssats också men vet ej vart alla delar ska va då tror jag.
Flottörförgasare, inte haft isär ngn på ett tag men det jag minns är att inte missa att göra rent munstycket som sitter i mässingsbulten (955 i sprängskiss)som håller upp koppen. Att flottören (den vita som samspelar med soppa i koppen) är ok samt, att lufthuset kan bli snett när det blir gammalt men ofta kan lösas med dubbla packningar.
Gjorde du rent med fögasarrengöring alt bromsregöring, tryckluft efter?
Jag körde tryckluft på burk några gånger innan det vart en kompressor, burk fungerar ok.
Här gås denna typ av förg igenom hos Anders Förråd, grymt bra.
Nä, du behöver inte ha luftfilter i för att den ska starta.
Startar den alltid med startgas även om den stannar är du på rätt ställe, förgasare. Soppan, bytt mot ny ? Töm ut gammal soppa ordentligt annars.
Jag körde tryckluft på burk några gånger innan det vart en kompressor, burk fungerar ok.
Startar den alltid med startgas även om den stannar är du på rätt ställe, förgasare. Soppan, bytt mot ny ? Töm ut gammal soppa ordentligt annars.
Hej Tack för svaret, jag har plockat av den 3 gånger och rengjort. Sista gången så starta den iallafall men bara på choke, det är mycket möjligt något mer skit någonstans. Men har beställt ett renoverings kit, så när de kommer ska jag testa med några gitarrsträngar att få bort allt. Jag har både bromsrengöring och en kompressor och fått mycket bra hjälp av videon!R RobbanMar skrev:Flottörförgasare, inte haft isär ngn på ett tag men det jag minns är att inte missa att göra rent munstycket som sitter i mässingsbulten (955 i sprängskiss)som håller upp koppen. Att flottören (den vita som samspelar med soppa i koppen) är ok samt, att lufthuset kan bli snett när det blir gammalt men ofta kan lösas med dubbla packningar.
[media][media]
Låter som du gör rätt o är det på spåren! Utan att vara expert men går den nu bara med choke kommer det för lite soppa, eller för mkt luft (otätt ngnstans). Förutom förgasaren (slang från tank ej snustorr, packning mellan luftfilterhus o förg, förg mot motor och förg i sig som du gått igenom) kan man kolla att bultar (2st) på insuget inte är lösa, ”röret” från förg till motor, kåpan måste av. Drar man ”lätt” (alu..) med bitshållare, kvartstum tror jag. Topplocksbultar, känna att de sitter(lagom.. alu, moment 17 kör jag men går utan momentnyckel, ska inte ta i som bara den dock)McLovin skrev:
Hej Tack för svaret, jag har plockat av den 3 gånger och rengjort. Sista gången så starta den iallafall men bara på choke, det är mycket möjligt något mer skit någonstans. Men har beställt ett renoverings kit, så när de kommer ska jag testa med några gitarrsträngar att få bort allt. Jag har både bromsrengöring och en kompressor och fått mycket bra hjälp av videon!
Jag är under upplärning… finns många som är långt mkt duktigare än vad jag är så kan finnas fel i min beskrivning…
Produkter som diskuteras: "bitshållare"
Bitshållare
Våra bitshållare är designade för att erbjuda bekvämlighet och enkelhet när du arbetar med olika skruv- och borrprojekt. De håller dina bits stabila och säkra under användning, vilket möjliggör mer noggrannhet och effektivitet i ditt
Läs mer
HAdele samma problem. Inte Klippo men en B&S-motor med likadan förgasare.
Skruva även ur luftskruven och blås rent där. Min luftskruv behövde skruvas ut 1.75 varv från att den är längst inskruvad.
Kolla även fjädrarna som sköter gasspjället. Fjädern är ofta dålig och då öppnas inte spjället vid fullgas.
Skruva även ur luftskruven och blås rent där. Min luftskruv behövde skruvas ut 1.75 varv från att den är längst inskruvad.
Kolla även fjädrarna som sköter gasspjället. Fjädern är ofta dålig och då öppnas inte spjället vid fullgas.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden