Kommer att ha Plejd spotlights i taket och över en bänk där överskåp inte finns, men vid en annan bänk med överskåp har jag tänk ha Ikea Mittled.

Jag vill kunna dimma mina Plejd spotlights samtidigt som Ikea Mittled. Fungerar det om jag kopplar Ikea Mittled till en Plejd driver, t.ex. LED-75-V2 (https://www.plejd.com/sv-se/produkter/led-75)?

Jag har Home Assistant, så kanske kan lösa det därigenom också på något sätt, men det känns enklare om det gick utan.

Redigerat av moderator:
raubtier raubtier skrev:
Lånar tråden lite för en relaterad fråga. Kommer att ha Plejd spotlights i taket och över en bänk där överskåp inte finns, men vid en annan bänk med överskåp har jag tänk ha Ikea Mittled.

Jag vill kunna dimma mina Plejd spotlights samtidigt som Ikea Mittled. Fungerar det om jag kopplar Ikea Mittled till en Plejd driver, t.ex. LED-75-V2 ([länk])?

Jag har Home Assistant, så kanske kan lösa det därigenom också på något sätt, men det känns enklare om det gick utan.
Det fungerade för mig. Jag kopplade om IKEA Mittled till en LED-75 v2 som jag styr med en Plejd WIN-01, som är till en vanlig trycknapp. Fungerar att dimma utan några problem.

J JNilson skrev:
Det fungerade för mig. Jag kopplade om IKEA Mittled till en LED-75 v2 som jag styr med en Plejd WIN-01, som är till en vanlig trycknapp. Fungerar att dimma utan några problem.
Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.