12 133 läst ·
54 svar
12k läst
54 svar
Klippare som klarar en smal transportgång?
Ja handboken täcker alla modellerna i serien och står ej om mer än att vissa modeller ej har support för alla funktioner. Den täcker från RC 302 till RC 306 sen med TC och MC maskinerna så ej alltid lätt att tyda.
MC 300 skall du jämföra mot en RC 304 båda dessa har basstation men den gröna har en zon mer. Tror du kan få en RC 304 för 9490 hem till dig. Lycka till med klippar valet.
MC 300 skall du jämföra mot en RC 304 båda dessa har basstation men den gröna har en zon mer. Tror du kan få en RC 304 för 9490 hem till dig. Lycka till med klippar valet.
Det blir bra när den väl kommer. Kul att Landroid säljer så bra men tråkigt att behöva vänta. Då har Classe sålt slut på sitt lager för 3:dje gången i år, imponerande.hanse1 skrev:
Hoppas att din trädgård är platt och att du grundat ditt beslut på annat än en propagandaskrivande landroidevangilist.hanse1 skrev:
Redigerat:
Nej jag tror inte jag har påverkats så mycket av "propagandan". Jag ville ha en billig klippare till en liten tomt och har titta mycket på Worx. När min far skulle köpa klippare fanns Worx med i bilden men Bosch Indego för 9995 kr hos Jula kunde vi inte blunda för. Den klipparen passar nog min fars trädgård bättre. Indegon har nu klippt några dagar och jag är imponerad över hur den har lärt sig hitta till oklippta ytor. Jag ville dock inte lägga ut 10000 kr på en klippare varför Worx blev ett bra val för mig. Dessutom är klipparen liten och smidig vilket passar min lilla trädgård och den tre-åriga garantin känns tryggt. Nu ska jag börja plugga in handboken och hoppas att Worx klarar min trånga passage.
Jag kan gå ut och göra en slinga så får vi se? Skall jag testa att ha 800 cm mellan slingorna?
Har nu varit ute och peggat upp en rektangel med måtten 400 x 60 cm.
Är ju egentligen inte en korridor då den har fyra väggar men man får en bra inblick i hur Worx Landroid M klarar av en passage med endast 60 cm mellan trådarna. Jag uttalar mig inte ang resultatet utan det får ni göra själva efter att ha kikat på filmen. Råkade dock filma med rätt hög kvalite så filmen blev på över 400 mb, tar en stund att ladda upp på min "bonn-lina" till ADSL. Uppdaterar detta inlägg när klippet är fördig laddat.
Är ju egentligen inte en korridor då den har fyra väggar men man får en bra inblick i hur Worx Landroid M klarar av en passage med endast 60 cm mellan trådarna. Jag uttalar mig inte ang resultatet utan det får ni göra själva efter att ha kikat på filmen. Råkade dock filma med rätt hög kvalite så filmen blev på över 400 mb, tar en stund att ladda upp på min "bonn-lina" till ADSL. Uppdaterar detta inlägg när klippet är fördig laddat.
[video=youtube;QitnoBrcWwE]https://www.youtube.com/watch?v=QitnoBrcWwE&feature=youtu.be[/video]
Redigerat:
Som synes så hamnar den utan för slingan två gånger, en gång mitt i filmen (men klarat ändock av att fortsätta) och en gång precis när jag slutade filma, då stannade den utanför slingan. Min teori är att detta inte skulle inträffa om det vore en korridor, utan det sker nu för att när han är i ändlägena så blir det helt enkelt för trångt med tre väggar så nära varandra. Men som sagt, det är mina spekulationer.
Är dock på det stora hela mycket positivt överasskad över att den lilla polisen klarade det såpass bra med endast 60 cm.
Är dock på det stora hela mycket positivt överasskad över att den lilla polisen klarade det såpass bra med endast 60 cm.
Ett tydligt bevis för hur bra och liten smidig klippare det är. Detta får nog räknas som det minsta avståndet man ska ha mellan slingorna. Som du skrev så blev den förvirrad i slutet när 3 kanter var så nära varandra. Hade det varit en ren korridor så hade den inte hamnat utanför.Jonas Hedberg skrev:Som synes så hamnar den utan för slingan två gånger, en gång mitt i filmen (men klarat ändock av att fortsätta) och en gång precis när jag slutade filma, då stannade den utanför slingan. Min teori är att detta inte skulle inträffa om det vore en korridor, utan det sker nu för att när han är i ändlägena så blir det helt enkelt för trångt med tre väggar så nära varandra. Men som sagt, det är mina spekulationer.
Så bra med en video och inte en tecknad film.Jonas Hedberg skrev:
Testade du hur bredt måste det vara mellan trådarna før att den inte skal kjøra utanför slingan ?
Tror inte det blir ett problem när man inte har en sluten rektangel. Detta hände ju när den var i änden med tre "väggar" så nära