3 308 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
klippagregatet rasslar
Hej.
Har en stiga villa åkgräsklippare. Mitt problem är att - när jag sänker ner aggregatet för att klippa, då låter det som det skulle ha fasnat en kedja som knivbladen försöker tugga i sig. har bytt ett knivfäste men det hjälpte inte, Aggregatet är super rostig, letar febrilt efter ett beg,men svårt att finna.
Har en stiga villa åkgräsklippare. Mitt problem är att - när jag sänker ner aggregatet för att klippa, då låter det som det skulle ha fasnat en kedja som knivbladen försöker tugga i sig. har bytt ett knivfäste men det hjälpte inte, Aggregatet är super rostig, letar febrilt efter ett beg,men svårt att finna.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Kan ju vara något av remhjulens lager också.
Ta bort remmarna och snurra/vicka på axlarna så brukar det höras eller kännas vad som är felet.
Protte
Ta bort remmarna och snurra/vicka på axlarna så brukar det höras eller kännas vad som är felet.
Protte
knivaxeln kan vara krokig. då blir det obalans
Och remhjulen sitter på ovansidan av knivaxlarna, så fortfarande är det lagrerna i knivaxlarna. På gamla villan fanns det inga lager i remskivorna på aggregatet... är knivaxeln krokig i åkgräsklippare aggregat så har lagrena garanterat farit och förmodligen även lagersätet i lagerboxenprototypen skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Och det finns ett spännhjul och en del remskivor bakåt mot motorn.
Protte
Protte
Klicka här för att svara