96 189 läst ·
538 svar
96k läst
538 svar
Klippa gräset kl 08 midsommardagen, varför?
Att normalt folk sover kl 04:30. Det är dessutom avsiktligt ljud. Kl08:00 är vanligt folk vakna och att gräsklipparen låter är en bieffekt av att klippa gräset. Inte ett avsiktligt sätt att skapa oljud.L lindsmik skrev:
Hobbyelektriker
· E
· 15 400 inlägg
Nu är vi där igen...vad är definitionen på detta "vanligt folk" som är vakna kl 8 en ledig lördag?
I min bekantskapskrets har jag folk som kliver ur sängen mellan 06 och 12 en vanlig lördag, ingen av dessa vill jag påstå är speciellt ovanlig.
Skillnaden mellan skaparen av festljud 0145 och gräsklippningsljud 0800 kanske inte är så stor? Sedan förenas de av viljan att väsnas, för denna tycker jag befästs existens för i uttalanden i denna tråd.
I min bekantskapskrets har jag folk som kliver ur sängen mellan 06 och 12 en vanlig lördag, ingen av dessa vill jag påstå är speciellt ovanlig.
Skillnaden mellan skaparen av festljud 0145 och gräsklippningsljud 0800 kanske inte är så stor? Sedan förenas de av viljan att väsnas, för denna tycker jag befästs existens för i uttalanden i denna tråd.
Jag gissar att de som tycker att detta är hemskt är de som vill ha Finskt tid. Sov på natten och var vaken på dagen.
Hobbyelektriker
· E
· 15 400 inlägg
Det mest tragiska är när en minoritet (min statistiska gissning) ska försöka läxa upp andra hur de ska leva sina liv efter de som gillar att leva om och störa.Fotografen skrev:
Nu är vi där igen...vad är definitionen på detta "vanligt folk" som är vakna kl 8 en ledig lördag?
Hobbyelektriker
· E
· 15 400 inlägg
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Glöm inte att det inte heller är okej att klippa om grannarna har hängt tvätten ute - oavsett tid på dygnet! 😀kashieda skrev:
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Om man har en bra relation till sina grannar så tror jag inte att man störs så värst? I mitt område är det ibland fest och folk klipper gräset lite då och då. Min upplevelse är att folk stör så lite de kan utan att slå knut på sig själv, och stör man nån gång finns det förmodligen en anledning till att man valde att klippa just då... Jag hör gräsklippare nästan hela tiden på sommaren men det är ju väldigt sällan det är någon som kör precis där jag är så störd bli jag typ aldrig någonsin.
Jag gör tvärtom, när jag kört med gräsklipparen och grannen tror att det ska bli lugnt och tänker somna om brukar jag dra igång trimmern 😉Rkarlsson skrev: