:eek:

Såg nu att det har börjat släppa plattor från golvet.
Hörde litet "klick" när jag klev ur duschen,och ser då en spricka i fogen.

Kan man bryta upp dom som är lösa å fixa till det?
Eller är det bara att göra om allt?

Tack på förhand.
Martin
 
Golvet rör sig. Vad har du under klinkret? Avstånd mellan golvbjälkar? Hur är det förstärkt innan golvet lades?
 
Som föregående talare säger så rör sig kanske golvet. Men för att fixa till plattan så slipa med vinkelslip i fogarna och hugg sedan med mejsel in mot mitten på plattan så du får bort den. Slipa ner fixet men försök att undvika att förstöra tätskiktet under hela processen.
 
Ja jag hoppas att de är fuktspärr å grejer under klinkersen.
Har inte gjort något åt toan.
Men de blir väl dags för det nu =(
 
Om du har tur så har man bara slarvat med fixen under den aktuella plattan. Dock brukar det vara svårt att undvika att paja tätskiktet när man ska få bort befintlig fix - tyvärr...
 
Undvik att slipa ner fixet för mycket. Att plattan sticker upp lite mer än de andra får du kanske leva med . Bättre det än att ha ett tätskikt som läcker.
 
T
Kratsa bort omkringliggande fog och plocka dän plattan sedan tar du och fuktar den nya plattan och drar på ett tunt lager fog och trycker dit plattan samt fogar runt den, klart.
 
Man bör först ta reda på orsaken till varför plattan släppte. Om det beror på att golvet rör sig så är risken att snart fler plattor släpper samt att tätskiktet kommer att perforeras då den hårda fixen under lösa plattor skär hål i detta vid rörelse.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.