Hej,
Har ett relativt nytt badrum, 2 år gammalt, där fogen runt klinkers i duschutrymmet släppt från plattorna samt spruckit. Det är även ett par plattor som ”vippar” när man lägger tyngd på dom. Tycker även att det på kort tid blivit en hel del mögel i fogarna..
Någon som har några teorier? Hantverkarna som gjort det ska komma och titta på det.
Mvh,
Fredrik
Har ett relativt nytt badrum, 2 år gammalt, där fogen runt klinkers i duschutrymmet släppt från plattorna samt spruckit. Det är även ett par plattor som ”vippar” när man lägger tyngd på dom. Tycker även att det på kort tid blivit en hel del mögel i fogarna..
Någon som har några teorier? Hantverkarna som gjort det ska komma och titta på det.
Mvh,
Fredrik
Killarna är jätteduktiga.. gjort annat jobb i huset samt flera badrum i släkten. Allt enligt BRK och kvalitetsintyg finns.Paul-Staffanstorp skrev:
Så undrar om det bara haft otur denna gång med något steg.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 070 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 070 inlägg
Förtydligande: Eftersom vissa plattor vippar så har nog plattsättaren inte monterat de plattorna på korrekt sätt (använt för lite fix eller gjort på fel sätt), alltså verkar personen inte vara ett riktigt proffs eftersom BKR:s branschregler och rekommendationer inte har följts.F fredrik_pe skrev:
Förstår hur du tänker.. dock kan man ju vara ”proffs” och ändå ”misslyckas” vid enstaka tillfällen… tänker det gäller samtliga branscher/professioner. Det enda som jag tänker på är att dom svor lite över att tätskiktet, adda 2k, var lite bökigt att jobba med.BirgitS skrev:
Tror någon detta kan ha med tätskiktet att göra.
Samt sannolikheten att flera plattor skulle få för lite fix borde vara relativt liten.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
I min värld tycker jag det låter konstigt att proffs väljer och jobba med en produkt de tycker är "bökig" att jobba med.F fredrik_pe skrev:Förstår hur du tänker.. dock kan man ju vara ”proffs” och ändå ”misslyckas” vid enstaka tillfällen… tänker det gäller samtliga branscher/professioner. Det enda som jag tänker på är att dom svor lite över att tätskiktet, adda 2k, var lite bökigt att jobba med.
Tror någon detta kan ha med tätskiktet att göra.
Då hade jag bytt leverantör direkt.
Själv har jag aldrig ens hört talas om något i branschen som heter adda.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Första på BKR:s lista över godkända system.Paul-Staffanstorp skrev:
https://www.bkr.se/godkanda-tatskiktssystem
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Förstår hur du tänker!Paul-Staffanstorp skrev:
Men… skulle dessa symtom kunna vara ett resultat av problem med tätskiktet?