20 310 läst ·
65 svar
20k läst
65 svar
Klinkers i badrum - hur börja?
Inte riktigt vad jag menar men ändå en liten hjälp på vägen:dane1986 skrev:
https://youtu.be/Kdjzufv4AUU?t=212
Okej, ja asså det e lite svårare att sitta här och försöka hitta en lösning, jämnt emot att få se problemet irl.
Menvi ska nog få bukt på det på ett eller annat vis. Har du valt färg på fogen? Om du har vilken färg isåfall?
Menvi ska nog få bukt på det på ett eller annat vis. Har du valt färg på fogen? Om du har vilken färg isåfall?
Jag har valt svart fog. Nu har jag mät ut långa räta linjer. Det ser rakt ut men i ytterkanterna mindre fint se bilder.
För att förklara ytterligare för mig är det viktigt att det ser bra ut på väggen där hinken är och måttbandet är den andra väggen kommer att ha bänkstommar så mindre viktig
För att förklara ytterligare för mig är det viktigt att det ser bra ut på väggen där hinken är och måttbandet är den andra väggen kommer att ha bänkstommar så mindre viktig
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Okej, men då känns det som om du har fått det ganska rätt med andra ord, du låter "hink" väggen få styra, och det finns dessvärre inget man kan göra åt den andra väggen
Om inget annat kan man jämka upp det lite, för att lura ögat, men du kommer veta det, och kanske "störa" dig på det.
Nu är det väldigt tacksamt att du valt en svart fog, för då kommer det inte synas lika mycket som om du tagit en ljusare sådan.
E där något annat som känns oklart?
Om inget annat kan man jämka upp det lite, för att lura ögat, men du kommer veta det, och kanske "störa" dig på det.
Nu är det väldigt tacksamt att du valt en svart fog, för då kommer det inte synas lika mycket som om du tagit en ljusare sådan.
E där något annat som känns oklart?
Har du kollat om väggarna är 90 grader i hörnen.
På foto ser det ut så och då ska ju golvplattan hamna parallellt med väggen.
Fotot kan ljuga men det ser ut som om golvplattan inte är parallell med väggen och då blir det naturligtvis snett mot kortväggen också?
På foto ser det ut så och då ska ju golvplattan hamna parallellt med väggen.
Fotot kan ljuga men det ser ut som om golvplattan inte är parallell med väggen och då blir det naturligtvis snett mot kortväggen också?
Redigerat:
Har du kollat golvplattornas planhet?
Så "långa" plattor har ofta en tendens att vara "lite" böjda.
Detta är inget problem om man lägger dom kant i kant eller möjligen några centimeters förskjutning, men om du förskjuter så mycket som du indikerar på bilderna kan det bli ojämnt mot nästa platta.
Kolla kvalite`n noga. Vid ojämnhet så skulle jag nog inte lägga med så stor förskjutning som halva plattan!!
Så "långa" plattor har ofta en tendens att vara "lite" böjda.
Detta är inget problem om man lägger dom kant i kant eller möjligen några centimeters förskjutning, men om du förskjuter så mycket som du indikerar på bilderna kan det bli ojämnt mot nästa platta.
Kolla kvalite`n noga. Vid ojämnhet så skulle jag nog inte lägga med så stor förskjutning som halva plattan!!