9 114 läst ·
18 svar
9k läst
18 svar
klinker på spånskiva
Ja annars vänder du dig till områdets säljare på Ardex och frågar vem som använder det i ditt område, S48 är förhållandevis dyrt, 100 kr/kg kanske mer så det bästa vore om du fick låna en säck och köpa det du använder bara
Jag fick till svar att det inte skulle funka av en Ardex säljare/kontaktperson..
Då var det reglat på cc30, golvspån, 34mm gles med golvvärme, och ett lager gips skruvat på cc20.. Och detta i en 8m2 stor hall.
Blev så trött att jag gick in i grannbutiken och fick med mig en säck Höganäs lättfix och säljaren var övertygad om att det skulle funka.
Men jag har hört mycket bra om Ardex i övrigt.
Just den jag fick prata med i telefonen lämnade en del att önska.
Då var det reglat på cc30, golvspån, 34mm gles med golvvärme, och ett lager gips skruvat på cc20.. Och detta i en 8m2 stor hall.
Blev så trött att jag gick in i grannbutiken och fick med mig en säck Höganäs lättfix och säljaren var övertygad om att det skulle funka.
Men jag har hört mycket bra om Ardex i övrigt.
Just den jag fick prata med i telefonen lämnade en del att önska.
Bumpar upp denna gamla tråden då jag själv står inför något liknande. Har idsg golvspån där det ska läggas 20 mm massivt golv på. Framför kakelugnen ska det ligga en ca 60x40 stor klinker som eldstadsplan som är 9mm tjock. Är det fortfarande ardex s48 som gäller? Tänkte om det hade gått att limma med tec7 eller liknande annars?
Sen är det ju det här med "mellanlägg" också. Behövrr ju bygga 11-12 mm för att få upp i nivå.
Sen är det ju det här med "mellanlägg" också. Behövrr ju bygga 11-12 mm för att få upp i nivå.
Redigerat:
Klicka här för att svara