Jag har lite frågor gällande att lägga klinker i vårt nya badrum, jag har ingjuten golvvärme i plattan i vår utbyggnad, jag skall nu lägga klinker i vårt nya badrum. Jag har satt ner termostaten i badrummet på min (dvs 5 grader rumstemp) tycker att plattan har kallnat men jag undrar om det räcker eller behöver jag stänga även slingorna i närliggande rum för att plattan skall vara tillräckligt kall?

Hur länga bör jag sedan vänta innan jag slår på golvvärmen? och kan jag bara smyga igång värmen med rumstermostaten eller måste jag även sänka framledningstempen för att inte det skall bli en för snabb temphöjning i plattan (jag skickar ut ca 30 grader normalt till fördelaren).

Tacksam för svar

Ingen som har lagt klinker på platta med golvvärme?

I vårt nya badrum fick vi rådet att vänta ca 4-5 veckor innan vi slog på värmen. Hur man skall göra med andra slingor i närliggande rum vet jag inte. Har du bara golvvärme blir det kanske rätt kallt i badrummet?

Jag kommer att sätta ett par elektriska handukstorkar får se om det räcker som kompletterings värme annars får det även bli ett el-element

Det räcker med att du stänger av värmen i badrummet, vänta 4 veckor från de du lagt klinker och fogat så ska de inte vara några problem. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.