3 168 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Klinker på målat betonggolv.
Medlem
· Norrbottens
· 10 inlägg
Jag skall lägga klinker i garage, tvättstuga och grovhall (ca 60kvm) och har lite funderingar kring tillvägagångssättet.
Det skall in "komfort golvvärme el" i tvättstuga och hall vilket innebär spackling av hela ytan, i garaget hade jag tänkt att lägga klinkers direkt på golvet.
Det jag nu undrar är vad skall jag göra med det målade golvet i förväg? Färgen sitter mycket bra idag, dvs inga flagningar eller liknande. Funkar det att rugga upp ytan med grovt sandpapper prima/fuktspärra (i tvättstuga) och sen spackla alt på med fix?
Anledningen till min fundering är att närmsta golvslipmaskin finns 13mil härifrån vilket innebär stora omkostnader enbart för att slipa golvet (frakt inkl hyra över en helg ca 8-10´)....
Är det någon som lagt direkt på målad betong med gott resultat?
Tacksam för svar!
Det skall in "komfort golvvärme el" i tvättstuga och hall vilket innebär spackling av hela ytan, i garaget hade jag tänkt att lägga klinkers direkt på golvet.
Det jag nu undrar är vad skall jag göra med det målade golvet i förväg? Färgen sitter mycket bra idag, dvs inga flagningar eller liknande. Funkar det att rugga upp ytan med grovt sandpapper prima/fuktspärra (i tvättstuga) och sen spackla alt på med fix?
Anledningen till min fundering är att närmsta golvslipmaskin finns 13mil härifrån vilket innebär stora omkostnader enbart för att slipa golvet (frakt inkl hyra över en helg ca 8-10´)....
Är det någon som lagt direkt på målad betong med gott resultat?
Tacksam för svar!
Jag har lagt det i en tvättstuga/groventré en gång, men bara för att kunden TVUNGET skulle ha det så (snål jävel som ville spara in på arbetstimmarna - ingen garanti i gengäld). Det håller än idag, ca tre år senare. Jag gjorde som du beskriver här ovan, ruggade upp, primade och flytspacklade. Men jag tycker ändå du ska ha bort färgen. Risken är större att det skiter sig annars. 8-10' vad? Tusen?
Medlem
· Norrbottens
· 10 inlägg
Japp 8-10 tusenlappar..... Jag har nu hittat en golvslip modell mindre men då på orten som kan gå att använda. Det känns inte riktigt bra att bara lägga över, kan ju bli dyrare i slutändan
Största anledningen till att jag vill slippa att göra det är i första hand arbetstiden/rengöring efteråt, men det har man nog igen i slutet!
Tack för svaret!
Största anledningen till att jag vill slippa att göra det är i första hand arbetstiden/rengöring efteråt, men det har man nog igen i slutet!
Tack för svaret!
Klicka här för att svara