Har tänkt att lägga klinker i källaren. Golven är idag målade men färgen har släppt på ganska många ställen och skrapar man lite så släpper färgen ganska lätt. På några ställen finns det lite färgrester kvar i "porerna" i betongen. Behöver man få bort detta innan man lägger klinker på detta. Behövs någon behandling?

Hej har samma fråga som Lomonosov men mitt underlag är ett gamalt mattlim från 1959.
Troligen något hartsbaserat. Räcker det med att ta bort sådant som är löst och sedan prima innan man sätter klinker, eller skall man ta bort alla lim rester? Och om man måste ta bort alla limrester hur gör man det på enklaste sätt.

Anders

T
Kort svar:

Färg och lim måste bort!

När vi gjorde vår källare så slipade vi golvet och där vi inte fick bort allt så sa dom att det skulle vara ok i alla fall och sen tvättade vi det med målartvätt. Vi körde med en speciell stålborste som vi fick ner bra i dom porerna du nog också ha..

Vad det gäller lik så har jag inte gene erfarenhet av det. Men det tror jag du "lätt" får bort med att slipa? eller sitter det såå hårt?

T
Man får ju hoppas att Lomonosov inte har lik i källaren : )

Limmet går inte och slipa för det är segt och klibbigt. Golvfräs har jag hört skall klara biffen men då försvinner 2mm av ytan. Har försökt med skrapa och det går men är väldigt arbetskrävande.

Anders

Nä några lik finns inte om man inte räknar spindlar :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.