Hej !

Jag undrar hur man ska göra med mitt badrum som omgjort tidigare. MEN :'( tyvärr med kirurggröna klinkers på golvet !!!! Vill byta ut det !! Måste man riva upp det gröna kaklet eller kan man kakla ovanpå det ??? ELLER finns det nån sorts kakelfärg ?

Tacksam för svar ! :D

mvh Bii

Jag har plockat upp en del klinkergolv och tycker inte att det är extremt jobbigt. Jag skulle nog gjort det och flytspacklat tunnt och sen satt nya klinker. Är man lite försiktig så tar man inte hål på spärrskiktet.

Men hur blir det med golvvärmen ... måste man fixa det nytt igen ?

Nej så långt ska du inte ner och gräva. Kratsa bort en fog nånstans, försiktigt med en mejsel försöker du lossa platan. Flyt bara för att jämna det gamla fixet och sen är det ok att klinka igen.

Flytspackla får man inte göra på tätskiktet. Spackla med snabbhärdande fix går bra om det är från samma fabrikat som tätskiktet. En sak till om de flesta flytspackel och slipsatser de får inte utsättas för vatten, flytspacklet ska vara under tätskiktet

sigpl skrev:
Jag har plockat upp en del klinkergolv och tycker inte att det är extremt jobbigt. Jag skulle nog gjort det och flytspacklat tunnt och sen satt nya klinker. Är man lite försiktig så tar man inte hål på spärrskiktet.

Nej kort och gott.

BII skrev:
Men hur blir det med golvvärmen ... måste man fixa det nytt igen ?

[Det går bra att lägga ett nytt golv över det gamla men kolla så att du har rätt fix samt att golvet är rent.

quote author=BII link=1138190193/0#0 date=1138190192]Hej !

Jag undrar hur man ska göra med mitt badrum som omgjort tidigare. MEN :'( tyvärr med kirurggröna klinkers på golvet !!!! Vill byta ut det !! Måste man riva upp det gröna kaklet eller kan man kakla ovanpå det ??? ELLER finns det nån sorts kakelfärg ?

Tacksam för svar ! :D

mvh Bii[/quote]

HEJ ! TAck för svaren. Men blir lite förvirrad :-/ kunde vi lägga nytt uppepå ? Om man kan så är det kanske det enklaste ....? eller........ kommer inte värmen igenom då? Men huvudsaken är att inte golvet känns kallt.
Sorry om jag inte tolkar allt korrekt och detta är mitt första renoveringsprojekt ::) :)

Jag har lagt klinker på gammalt klinker, lagt för ca 1-1,5 år sedan. Har inte fått ngt klagomål.

Se till att de gamla sitter ordentligt, matta av de gamla plattorna ordentligt, torka noga av. Sen går de bra att sätta de nya. Ang, vilket fix du ska använda så körde jag med biltemas, vilket jag tycker är suveränt. Är C2TE klassad, och har ett bra hugg.

http://www.litokol.it/English/index.htm

TACK ! Nu kanske vi kan börja fixa utan och riva upp golvet.
mvh Bii

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.