Skulle behöva lite information hur man går till väga när man ska lägga klinker på vattenburen golvvärme. Det är betongbjälklag som gäller med reglar samt aluflex-rörsom kommer slingra sig i förfrästa spånskivor......men sen då?

Är det gips som gäller sen?
Enkel eller dubbel?
....och sedan över detta?

Hjälp!:o

Hej ! Jag undrar om du inte är lite fel ute. Använder du Rooths system ? Kolla på deras hemsida. Jag tror du skall limma 24 mm frigge på betongen. Friggoliten har limmade alu plåtar.Klinkern läggs direkt på plåtarna. Du måste använda tillverkarens fix. Detta systemet är grymt bra.

Här kommer några bilder

• byggbilder -08 006.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • byggbilder -08 015.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
På betongen har vi golvbjälkar + spånt (som vi sedan skall ta bort för att lägga dessa förfrästa spånskivor på utan att höja golvnivån).
Undrar bara vad man skall ha efter värmeslingorna....är det golvgips samt flytspackel eller vad?

Macke-74 skrev:
På betongen har vi golvbjälkar + spånt (som vi sedan skall ta bort för att lägga dessa förfrästa spånskivor på utan att höja golvnivån).
Undrar bara vad man skall ha efter värmeslingorna....är det golvgips samt flytspackel eller vad?
Nu står det ju inte vart du skall ha dina klinkers, men antar att det är en hall eller något åt det hållet... i min hall har jag lagt golvgips på slangen (som ligger i plåtar, som ligger på glespanel...) sedan har jag bara lagt mina klinkers på golvgipsen. primade först och sedan fix och sten... så gjorde jag, både ser och fungerar kanon...

Kan styrka källan med fix och kakel direkt på slingan om det är Rooths system. Å andra sidan lades det kalksten (ungefär 20 tjock) ovanpå och det gick hur bra som helst, kan inte tänka mig att det skulle vara någon skillnad. Viktigt dock att använda deras egna fix skulle jag tro.

skulle oxå lagt direkt på utan gips, sägs ju att gips dämpar värmen lite!!???

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.