Det händer att en av vår hund slår en drill i badrummet. Det bekymrar oss inte nämnvärt eftrsom det är enkelt att svabba upp.
Nu ska vi göra om och tänker oss så klart klinkers på golvet. Pappsen upplyste oss om att kiss på golvet rinner ner i fogen och gärna sprider sig in i fixet och orsakar lukt. Stämmer det? Pappa brukar tyvärr ha rätt så jag misstänker det är så. Finns det vettiga våtrumsmattor som inte ger känsla av offentliga toaletter? Eller vattentäta fogar? *hoppas*
Nu ska vi göra om och tänker oss så klart klinkers på golvet. Pappsen upplyste oss om att kiss på golvet rinner ner i fogen och gärna sprider sig in i fixet och orsakar lukt. Stämmer det? Pappa brukar tyvärr ha rätt så jag misstänker det är så. Finns det vettiga våtrumsmattor som inte ger känsla av offentliga toaletter? Eller vattentäta fogar? *hoppas*
Smart hund som åtminstone går in på toaletten. Det är inte alltid så lätt att komma tillrätta med hundar som får sina egna ideér. Jag hade inte tvekat att lägga klinkers, om det var vad jag ville ha. Det finns massor med hypotetiska risker med ett badrum så jag hade nog bara varit tacksam att hunden gjorde det där det är lätt att torka upp, istället för någon annanstans.
Det är ju lite kul att man efter 40år med hund tror att det finns en patentlösning som löser alla hundars bekymmer, som om hundar inte var individer precis som samma sätt som vi människor. Fantastiskt. Mina i sammanhanget förbleknande 15 år med hund har inte givit mig den insikten ännu.
Roundup vi resonerar så med! Har en känsla av att kattlådans placering nån meter bort kan ha med saken att göra. Samma jycke plockar även gärna bajskorvar som inte hunnit rensas bort och rullar sig i. Urk! Vi ska tänka vidare. Det är just det där hypotetiska som är tråkigt, det är rätt besvärligt att riva upp golvet om det blir snuskigt under liksom *S* Därför försöker vi hitta lite olika erfarenheter innan.
Roundup vi resonerar så med! Har en känsla av att kattlådans placering nån meter bort kan ha med saken att göra. Samma jycke plockar även gärna bajskorvar som inte hunnit rensas bort och rullar sig i. Urk! Vi ska tänka vidare. Det är just det där hypotetiska som är tråkigt, det är rätt besvärligt att riva upp golvet om det blir snuskigt under liksom *S* Därför försöker vi hitta lite olika erfarenheter innan.
Du kommer att få hundpiss under plattorna och det kommer med tiden att stinka i badrummet, både fogen och fixet som kaklet sitter i är poröst och släpper igenom vätska.
Det går att lära ALLA hundar vart man gör sina behov, klarar man inte det själv finns det hjälp att få. Är orsaken att hunden är sjuk och gammal gör man både den och sig själv en tjänst genom att ta bort den.
Och 40 eller 15 år är inte avgörande, det som är avgörande är hur man hanterar "problemen".
Det går att lära ALLA hundar vart man gör sina behov, klarar man inte det själv finns det hjälp att få. Är orsaken att hunden är sjuk och gammal gör man både den och sig själv en tjänst genom att ta bort den.
Och 40 eller 15 år är inte avgörande, det som är avgörande är hur man hanterar "problemen".
Vill man inte att hunden skall kissa på något ställe så spreja med någon citrusdoft t ex bergamott har provat på buskar vid entrén där grannens hanhund markerade eftersom vi hade en tik. Men det kanske stör katten med kattlådan.
Det finns en hel del fina plastmattor.
Och så finns det ju något som heter epoxifog som man kan foga klinkret med istället, den ska såvitt jag förstått inte släppa genom någon vätska.
Men den är dyrare både i inköp och arbetskostnad.
Jag kan nästan inget om den produkten, men kolla upp det själv lite.
Och så finns det ju något som heter epoxifog som man kan foga klinkret med istället, den ska såvitt jag förstått inte släppa genom någon vätska.
Men den är dyrare både i inköp och arbetskostnad.
Jag kan nästan inget om den produkten, men kolla upp det själv lite.
Lite mer avancerad fog är nog bra, är det bara i ett vanligt rum kan ju extrakostnaden vara försumbar i sammanhanget, fast egenskaperna är mycket bättre. PCI har väl några varianter som skulle kunna passa bra, och det säljs ju lite överallt på kakelbutikerna.
Vår hund började göra likadant när han blev äldre, inkontinent helt enkelt... Vi fick ett läkemedel som heter Propaline Vet. som vi gav vid varje måltid. Det är en sirap som man kan spruta på maten och då blev det betydligt bättre så det kanske är ett alternativ att testa.
Gör ni det så var försiktig med doseringen om det är en hanhund, vår var kastrerad och den första doseringen vi fick gav honom skakningar så vi fick gå ner rejält. Den är främst för tikar tror jag så därför kan dosering för hanhundar vara lite knepig...
Gör ni det så var försiktig med doseringen om det är en hanhund, vår var kastrerad och den första doseringen vi fick gav honom skakningar så vi fick gå ner rejält. Den är främst för tikar tror jag så därför kan dosering för hanhundar vara lite knepig...
Medlem
· västerbotten
· 64 inlägg
Asså om hunden inte fått för sig att pissa i något annat rum så kanske man skulle kunna hålla dörren stängd in till badrummet. Katter kan ju va jobbiga om dom börjat urinera på ett ställe då dom fortsätter med ovanan pga lukten men inte på nån annanstans i huset. Bara ett förslag 
Som sagt, stäng dörren eller gå ut med hunden oftare, minst tre gånger om dan. Eller så ger du den en elstöt
Elchocken: http://www.youtube.com/watch?v=SI21W1r6OfA
Elchocken: http://www.youtube.com/watch?v=SI21W1r6OfA
Epoxigolv är kanske lösningen.....