Hej,
Inte badrum men typ samma lika...

Ska lägga klinker i hallen och undrar då om den gamla plastmattan måste bort eller om det blir bra att lägga Klinker direkt på?

/Sulan

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
Det är stor risk att det inte är stumt nog. I så fall kommer plattorna att spricka lätt. Min pappa lade klinker direkt på plastmatta en gång. Den första plattan sprack efter ett par dagar då han tappade en kaffekopp på den. Kaffekoppen höll.

Erik
 
Okej, låter lite märkligt att det skulle bero på plastmattan men det kanske det gör. Jag tänkte mest på vidhäftning mm

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
T
Ta dän mattan, om den sitter hårt, hyr en mattstripper!
 
Vad ligger under mattan? Är det gjuten betongplatta kanske det fungerar även om det lär vara bättre att ta bort mattan. Är det träbjälklag är det inte säkert att det är stumt nog ens om du tar bort mattan.
 
OK. Uppfattat =)

Tack för svaren!

/Sulan
 
Jag satte klinker direkt på plastmatta i en toalett (inget våtrum ) för fem sex år sedan, inga som helst problem med det!
 
@iggy : En toalett betecknas också som våtrum förvisso än om inte kraven är likvärdiga med badrum... ;)

Vad gäller klinker på plastmatta så är jag av den naturen att ALDRIG gömma gammalt bakom nytt så jag hade garanterat tagit bort den och som nämnts är det ingen höjdare att lägga klinker på träbjälklag utan golvgips eller flytspackel under krävs för att det ska vara fackmässigt utfört och är det betong är det bara prima och lägga plattor direkt. :)
 
Golvgipds är på plats, stumt och bra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.