Byggahus.se
Hej
Jag undrar om om råsponten skall gå utanför sista plåten för att man skall kunna skruva ytterkant? I så fall hur mycket, gäller AM
Galant.

Står inte det i läggningsanvisningarna?

Inte mycket till svar

På sidan 8 och sidan 17 så ser man två tvärsnittsbilder på vindskivans infästning mot plåtar... Jag hade nog försökt följa dem. Om det är detta som du efterfrågar. Då ser det ut. Som det är vindskiveplåtens bredd som är det begränsande måttet. Jag sökte på monteringsanvisning am galant . Då kom monteringsanvisning för galant 510 upp. Kanske är den du letar efter...

T tobbbias skrev:
På sidan 8 och sidan 17 så ser man två tvärsnittsbilder på vindskivans infästning mot plåtar... Jag hade nog försökt följa dem. Om det är detta som du efterfrågar. Då ser det ut. Som det är vindskiveplåtens bredd som är det begränsande måttet. Jag sökte på monteringsanvisning am galant . Då kom monteringsanvisning för galant 510 upp. Kanske är den du letar efter...
Tack för svaret!
Bilden på sid 18 visar grunden för min frågeställning. Det anges inget mått utanför plåten. Jag chansade och lade till 2cm utöver plåtens beräknade bredd. (51cm×antalet plåtar + 2cm). Hoppas det räcker att skruva i.

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.