20151102_205250.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! ska lägga nytt 7mm ekfanér klickgolv på befintligt golv som består av en golvmatta som ligger på golvspånskivor. Det är väldigt ojämnt då golvspånskivorna verkar ha böjt sig mellan reglarna ett par mm men värst är det vid vissa väggar som står direkt på golvet, där är svackorna runt 1cm djupa.

Vad är bäst? Spackla överallt där det behövs eller använda olika material för att bygga upp svackorna, typ masonit 3mm och lumppapp 1mm osv.
Om jag ska spackla, vad för spackel ska jag ha? En golvläggare pratade om att köra med "vanligt spackel" som man drar ut med en rätskiva.

Rent spontant känns det som att spackel ger bäst resultat men går det att spackla på mattan eller måste jag rycka bort den?

//Henrik

Redigerat:
Du bör rycka ut mattan.
Primer och flyttspackel. Lumppapp och golvet.

Själv skulle jag inte bry mig. Bara lagt golvet som det är.

varför bör jag rycka ut mattan?

Ska du flyttspackla är det inte troligt den sitter kvar... Den fäster mycket dåligt mot plast.

• Gilla
K-Johan
  • Laddar…
aha okej. Blir nog så att jag skiter i spackel och försöker bygga upp litegrann med lumppapp och sen köra 2mm foam på. Det kommer inte bli perfekt (speciellt inte i det där hörnet på bilden) men det får vara så känner jag. Det är allt för kostsamt tidsmässigt att göra på annat sätt.

Foam är fjädrande. Kör i så fall med masonite, lumppapp och VANLIGA DAGSTIDNINGAR!
Då kan du justera ganska exakt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.