Största ytan för golvet torde väl ha att göra med vilken typ av kärna det är i laminatet (läs: hur mycket det tenderar att röra sig vid fuktförändringar).
Jag la just ett på 40kvm då det var torrt. Blir spännande att se vad som händer till sensommaren. Inte så stora krav där egentligen eftersom det bara är övervåningen till ett uthus.