468 läst ·
13 svar
468 läst
13 svar
Klickgolv ek på linoleumolv?
Hej, har ett hus från 1976. Golvreglar på betong med sand. Därefter spånskiva och ny linoleummatta. Jag ska lägga nytt klickgolv i ek från Bauhaus på linoleummattan men vill ha tips på underlag (mellan linoleum och nya ekgolvet) Ska jag välja
1) foam
2) grålumppapp
3) golvunderlag locoklick från bauhaus
Jag önskar inga frågor om ifall jag måste bryta upp och kolla reglar mm. Jag vet att nuvarande golv är linoleummatta och inte plast
1) foam
2) grålumppapp
Jag önskar inga frågor om ifall jag måste bryta upp och kolla reglar mm. Jag vet att nuvarande golv är linoleummatta och inte plast
Redigerat:
Hur kommer laminatgolv in i tråden?Backa1973 skrev:
Hej, har ett hus från 1976. Golvreglar på betong med sand. Därefter spånskiva och ny linoleummatta. Jag ska lägga nytt klickgolv i ek från Bauhaus men vill ha tips på underlag. Ska jag välja
1) foam
2) grålumppapp
Jag önskar inga frågor om ifall jag måste nryta upp och kolla reglar mm. Jag vet att nuvarande golv är linoleummatta och inte plast
Besserwisser
· östergötland
· 2 773 inlägg
Jaaa,vad står det i monteringsanvisningen från tillverkaren?
Besserwisser
· östergötland
· 2 773 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Är linoleummattan så plan att den uppfyller parkettgolvstillverkarens krav i monteringsanvisningen?
Men om linoleummattan känns lite mjuk så är lumppapp bättre än foam. Lumppapp går inte att pressa ihop på samma sätt som foam.
Lococlic golvunderlag är väl bara en tillverkares foam, eller?
Men om linoleummattan känns lite mjuk så är lumppapp bättre än foam. Lumppapp går inte att pressa ihop på samma sätt som foam.
Lococlic golvunderlag är väl bara en tillverkares foam, eller?
Klicka här för att svara