Hej,
Jag upplever att trycket i trädgårdsslangen är väldigt lågt. Köpte mig en ordentlig vattenspridare, men den täcker betydligt mindre än vad den bör. Jag tror flaskhalsen är hur vattenutkastaren som sitter på fasaden är inkopplad.
Så som det är kopplat idag:
Vattenutkastarens rör går in i tvättstugan under en diskho (2).
Detta rör blir sedan extremt smalt innan det går upp i vattenkranen (röret med pil ner på).
På kranen sitter en På/Av-kran.¨
Kranen får kallvatten från rör 1.
Med andra ord; allt vatten som ska ut till vattenutkastaren måste passera kranen i diskhon, se bild nedan.
Jag är nästan 100 på att detta är problemet, vad jag mest är ute efter av er kunniga där ute är om detta är rätt sätt att göra det på? Känns lite fel kan jag tycka.
Tack på förhand!
Jag upplever att trycket i trädgårdsslangen är väldigt lågt. Köpte mig en ordentlig vattenspridare, men den täcker betydligt mindre än vad den bör. Jag tror flaskhalsen är hur vattenutkastaren som sitter på fasaden är inkopplad.
Så som det är kopplat idag:
Vattenutkastarens rör går in i tvättstugan under en diskho (2).
Detta rör blir sedan extremt smalt innan det går upp i vattenkranen (röret med pil ner på).
På kranen sitter en På/Av-kran.¨
Kranen får kallvatten från rör 1.
Med andra ord; allt vatten som ska ut till vattenutkastaren måste passera kranen i diskhon, se bild nedan.
Jag är nästan 100 på att detta är problemet, vad jag mest är ute efter av er kunniga där ute är om detta är rätt sätt att göra det på? Känns lite fel kan jag tycka.
Tack på förhand!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "vattenspridare"
Vattenspridare
Vattenspridare, eller sprinklers, är oumbärliga verktyg för att bevara och befrämja trädgårdens växtlighet under de torra månaderna. Oavsett om du har ett litet grönområde, en stor gräsmatta, grönsaksland eller blomsterrabatter, så har
Läs mer
Vi hade problem att det blev avlagringar runt käglan i utkastaren.
Det är var en vanlig fm-mattson, du kan säkert hitta nåt bild på nätet hur konstruktionen ser ut.
Du borde få ut ganska mycket vatten ut det där röret.
Det är var en vanlig fm-mattson, du kan säkert hitta nåt bild på nätet hur konstruktionen ser ut.
Du borde få ut ganska mycket vatten ut det där röret.
Ja, det får bli till att skippa flaskhalsen via kranen. Tack för feedback!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden