1 362 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Klassisk/tidlös matgrupp
Hej på er i juletider
kanske inte så byggahus-igt men vi har bestämt oss för att köpa en matgrupp plats för 8 personer med möjlighet till iläggsskiva (totalt 12 personer) Jag söker något klassiskt och tidlöst - har ni några tips? Det enda jag kan komma på i kategorin är y-stolen och vet inte ens om den passar in i kategorin? Uttjatad? Vi bor i ett modernt hus men vill ändå ha möjlighet att ha med oss bordet och stolarna oavsett hur vi kommer bo. Jag är uppvuxen med en matsalsgrupp från Åmells möbler och det var verkligen husets hjärta i mitt barndomshem. Vad finns det mer för alternativ?
kanske inte så byggahus-igt men vi har bestämt oss för att köpa en matgrupp plats för 8 personer med möjlighet till iläggsskiva (totalt 12 personer) Jag söker något klassiskt och tidlöst - har ni några tips? Det enda jag kan komma på i kategorin är y-stolen och vet inte ens om den passar in i kategorin? Uttjatad? Vi bor i ett modernt hus men vill ändå ha möjlighet att ha med oss bordet och stolarna oavsett hur vi kommer bo. Jag är uppvuxen med en matsalsgrupp från Åmells möbler och det var verkligen husets hjärta i mitt barndomshem. Vad finns det mer för alternativ?
Kan rekommendera det min man och jag har: Lilla Åland-stolar med matbord Carl. Från Stolab; finns i olika utföranden. Passar lika bra i vår nya lägenhet från 2006 som i vår gamla från 1935, och man kan sitta i stolarna i flera timmar utan den minsta "träkänsla" i baken.
Jag är också väldigt förtjust i Norrgavels olika bord och stolar; detsamma gäller Gad.
Jag är också väldigt förtjust i Norrgavels olika bord och stolar; detsamma gäller Gad.
Åh tack för svar! Lilla Åland är en stor favorit. Hade nästan glömt bort den men är nog för att jag är uppvuxen även med den och har nog tänkt att jag ska möblera med annat än mina föräldrar1 16386 skrev:Kan rekommendera det min man och jag har: Lilla Åland-stolar med matbord Carl. Från Stolab; finns i olika utföranden. Passar lika bra i vår nya lägenhet från 2006 som i vår gamla från 1935, och man kan sitta i stolarna i flera timmar utan den minsta "träkänsla" i baken.
Jag är också väldigt förtjust i Norrgavels olika bord och stolar; detsamma gäller Gad.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Stolabs möbler överlag är ju rätt klassiska och tidlösa till stilen tycker jag som har Lilla Åland och ett av Björka-borden.
Gällande 8-personers bord så är det rätt stort och kan vara väl stort att ha hela tiden i många lägenheter och mindre hus, om det blir aktuellt i framtiden.
Gällande 8-personers bord så är det rätt stort och kan vara väl stort att ha hela tiden i många lägenheter och mindre hus, om det blir aktuellt i framtiden.
Klicka här för att svara