Fick nycklarna i fredags.
I lördags när jag börja renovera såg jag att badrumsmattan va trasig.
Vill bara veta vad som gäller.
Ofta besiktar man inte lägenhet.
Antar detta är min skyldighet att titta innan och får gilla läget nu. Får i så fall ringa ut en mattläggare som kanske kan löda ihop den igen.
I lördags när jag börja renovera såg jag att badrumsmattan va trasig.
Vill bara veta vad som gäller.
Ofta besiktar man inte lägenhet.
Antar detta är min skyldighet att titta innan och får gilla läget nu. Får i så fall ringa ut en mattläggare som kanske kan löda ihop den igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Moderator
· Stockholm
· 57 682 inlägg
Ja det där ligger på dig att upptäcka före köpet.
Köp av bostadsrätt från annan person regleras av köplagen. Samma som om du köper en cykel på blocket.
Lagen ger dig rätt att reklamera ett köp upp till två år efter köpet. Men du får inte reklamera fel som du visste fanns, eller som du borde ha upptäckt om du gjort en noggrann undersökning innan köpet.
Det är snarlika formuleringar som i jordabalken som reglerar köp av fastighet.
Köp av bostadsrätt från annan person regleras av köplagen. Samma som om du köper en cykel på blocket.
Lagen ger dig rätt att reklamera ett köp upp till två år efter köpet. Men du får inte reklamera fel som du visste fanns, eller som du borde ha upptäckt om du gjort en noggrann undersökning innan köpet.
Det är snarlika formuleringar som i jordabalken som reglerar köp av fastighet.
Moderator
· Stockholm
· 57 682 inlägg
Om du nappar på förslaget att svetsa själv så behöver du en varmluftpistol med tillsats för svetsning. I princip en rulle som trycker ned tråden i mattan som värmts upp av varmluften.
Sedan hyvlar man bort överskottet med en böjlig kniv. Finns ett antal YouTube instruktionsfilmer.
Sedan hyvlar man bort överskottet med en böjlig kniv. Finns ett antal YouTube instruktionsfilmer.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden