Zixten Zixten skrev:
Det kan nog förekomma, men det finns nog många som tror det är en tävling och vill vinna till varje pris.
Kanske inte läser så noga heller och missar dom små detaljerna att moms och inropsavgift tillkommer. Och sen frakt på det...

Var på Maskinbörsen i Ätran för många år sedan, och det var samma där, väldigt mycket gammal skit som gick till nypris och mer...

Men dom som köper är säkert nöjda, för dom har ju VUNNIT!!!
Så länge man är vinnare är priset oviktigt! 😂

• Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Här kan du läsa:
[länk]
Jag började läsa där men blev osäker hur detta skulle påverka mig som privatperson om jag köpte. Fick intrycket att momsen blev lite flytande beroende på nypris och försäljningspris (typ omöjligt för mig att veta), men samtidigt kanske det blir för mig som att köpa begagnat av en privatperson dvs ingen moms.

Manganbangan Manganbangan skrev:
Så länge man är vinnare är priset oviktigt! 😂
Ja vinna en budgivning är samma som att vara bäst i en tävling. Man vill ju liksom inte vara den fattigaste 🤣

• Gilla
Manganbangan
  • Laddar…
hobbs hobbs skrev:
Kolla upp vem som är säljare också. Om du har reklamationsrätt etc.

Vi har för övrigt köpt bil på auktion (annan sajt) och sparade ganska många tiotusenlappar, så det är helt klart möjligt att göra bra affärer. Allt beror ju på vem du budar mot.
Utgår från att det inte ens är runthörnetgaranti på detta.

• Gilla
hobbs och 1 till
  • Laddar…
P
S Snömodd skrev:
Jag började läsa där men blev osäker hur detta skulle påverka mig som privatperson om jag köpte. Fick intrycket att momsen blev lite flytande beroende på nypris och försäljningspris (typ omöjligt för mig att veta), men samtidigt kanske det blir för mig som att köpa begagnat av en privatperson dvs ingen moms.
Ja du behöver inte bry dig om momsen som konsument..

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
S Snömodd skrev:
Utgår från att det inte ens är runthörnetgaranti på detta.
Viktigt att kolla objektet noga vid hämtning, om det inte motsvarar beskrivningen så skall du inte ta med det hem, utan kontakta auktionsfirman och dra dig ur affären / komma överens om ett lägre pris....

Tex om objektet är fotat från alla vinklar utom den som det syns att det är en stor skada så har du vissa möjligheter att dra dig ur affären.

• Gilla
hobbs och 1 till
  • Laddar…
C
Zixten Zixten skrev:
Men dom som köper är säkert nöjda, för dom har ju VUNNIT!!!
För er som undrar hur det går till:
Initialt säger han att han inte kommer att göra om samma misstag som förra gången eftersom han har en idiotsäker strategi att inte bjuda mer än $16 000. 😂😂😂

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.