6 654 läst ·
21 svar
7k läst
21 svar
Klaravik lägga bud, vad kostar det?
Allvetare
· The Great North
· 1 208 inlägg
Så länge man är vinnare är priset oviktigt! 😂Zixten skrev:
Det kan nog förekomma, men det finns nog många som tror det är en tävling och vill vinna till varje pris.
Kanske inte läser så noga heller och missar dom små detaljerna att moms och inropsavgift tillkommer. Och sen frakt på det...
Var på Maskinbörsen i Ätran för många år sedan, och det var samma där, väldigt mycket gammal skit som gick till nypris och mer...
Men dom som köper är säkert nöjda, för dom har ju VUNNIT!!!
Jag började läsa där men blev osäker hur detta skulle påverka mig som privatperson om jag köpte. Fick intrycket att momsen blev lite flytande beroende på nypris och försäljningspris (typ omöjligt för mig att veta), men samtidigt kanske det blir för mig som att köpa begagnat av en privatperson dvs ingen moms.Rejäl skrev:
Utgår från att det inte ens är runthörnetgaranti på detta.hobbs skrev:
Ja du behöver inte bry dig om momsen som konsument..S Snömodd skrev:Jag började läsa där men blev osäker hur detta skulle påverka mig som privatperson om jag köpte. Fick intrycket att momsen blev lite flytande beroende på nypris och försäljningspris (typ omöjligt för mig att veta), men samtidigt kanske det blir för mig som att köpa begagnat av en privatperson dvs ingen moms.
Viktigt att kolla objektet noga vid hämtning, om det inte motsvarar beskrivningen så skall du inte ta med det hem, utan kontakta auktionsfirman och dra dig ur affären / komma överens om ett lägre pris....S Snömodd skrev:
Tex om objektet är fotat från alla vinklar utom den som det syns att det är en stor skada så har du vissa möjligheter att dra dig ur affären.
Klicka här för att svara