1 535 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Klämringsförminskningar till pexrör?
Ska koppla på 15mm pex på en 22mm klämringskoppling. Går det att använda en vanlig klämringsförminskning till pex eller ska man lösa det på nåt annat sätt?
Sen kom jag på en till fråga:
Har för mig att jag hört någonstans att man inte får göra avstick (tappvatten) som inte används. Ska dra koppar till garaget och undrar därför om det är ok att dra rören dit och sedan plugga dom för att senare koppla in blandaren?
Sen kom jag på en till fråga:
Har för mig att jag hört någonstans att man inte får göra avstick (tappvatten) som inte används. Ska dra koppar till garaget och undrar därför om det är ok att dra rören dit och sedan plugga dom för att senare koppla in blandaren?
Redigerat:
Ja om du använder rätt stödhylsa...
Jag hade dragit rörey men inte kopplat in det, i den matande änden.... Man vet inte vad som finns i det vattnet som har legat stilla ett år. Det kan bli otrevligheter som kan blanda sig med vattet som ni dricker.
Jag hade dragit rörey men inte kopplat in det, i den matande änden.... Man vet inte vad som finns i det vattnet som har legat stilla ett år. Det kan bli otrevligheter som kan blanda sig med vattet som ni dricker.
Tack för svar. Men om man har en kran som man inte använder så står ju vattnet stilla. Borde inte det bli samma sak?
Klicka här för att svara