Hej Forumet,

En stilla undran bara. Jag bor i ett hus uppfört av NCC från 2008. Till samtliga radiatorer går det Pexrör utan skyddsrör dragna dolt i väggar och bjälklag. Får det vara så enligt HusAMA? Jag känner instinktivt att dessa ska vara dragna i skyddsrör för att förhindra vattenskador vid t ex en läckande radiatorkoppling. Har jag fel?
 
L
Inte för värme men för vattentryck ett måste , radiatorkopplingen sitter väl inte i väggen .
annars får du ta ett foto på hur det ser ut
 
Aha, tack!
Det är ju iofs logiskt eftersom värmesystemet håller lägre tryck än tappvattensystemet.
Nä, radiatorkopplingen sitter inte dold.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.