5 205 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Klämring lossnat kring avlopp
Verktygstokig
· Västerbotten
· 692 inlägg
Hej
Jag har ett badrum som är ca 20 år gammalt
Upptäckte när jag duschade idag att klämringen runt avloppat har lossnat lite
Kollade lite och även mattan har lossnat runt avloppet ca 10cm in från klämringen
Antar att det snart är dax att byta hela badrummet men då jag nyss flyttat in så har jag lite andra projekt som skulle behöva göras före.
Så frågan är måste jag byta ut hela mattan eller kan jag byta klämringen och limma tillbaka mattan på något sätt?
Jag har ett badrum som är ca 20 år gammalt
Upptäckte när jag duschade idag att klämringen runt avloppat har lossnat lite
Kollade lite och även mattan har lossnat runt avloppet ca 10cm in från klämringen
Antar att det snart är dax att byta hela badrummet men då jag nyss flyttat in så har jag lite andra projekt som skulle behöva göras före.
Så frågan är måste jag byta ut hela mattan eller kan jag byta klämringen och limma tillbaka mattan på något sätt?
Verktygstokig
· Västerbotten
· 692 inlägg
Känns väl inte direkt buligt man känner dock att mattan har lossnat från spånplattan under
Finns ställbara klämringar http://www.jafo.eu/products.php?groupid=45&pro_id=140 som trycker bättre än de som sattes dit för 20 år sedan. Som en provisorisk åtgärd borde det fungera och på med lite silikon där du kommer åt under mattan så kommer du nog att kunna vänta med badrumsrenoveringen.
Klicka här för att svara