Hello there..
Har haft en besiktning innan försäljning på mitt hus och har bla. fått nedslag på att klämringen inte sitter rätt ( se bifogad bild ) ..är detta något man lätt kan åtgärda eller måste hela golvbrunnen rivas upp för att detta skall fixas ?? och iomed att detta gjordes för ca 6-7 år sedan...kan det ha orsakat vatten läckage ?? Känner ingen konstig lukt eller något annat...
MvH
McFeast
Har haft en besiktning innan försäljning på mitt hus och har bla. fått nedslag på att klämringen inte sitter rätt ( se bifogad bild ) ..är detta något man lätt kan åtgärda eller måste hela golvbrunnen rivas upp för att detta skall fixas ?? och iomed att detta gjordes för ca 6-7 år sedan...kan det ha orsakat vatten läckage ?? Känner ingen konstig lukt eller något annat...
MvH
McFeast
Moderator
· Stockholm
· 57 793 inlägg
Lägg upp lite fler bilder där man ser hela ringen, och om möjligt ännu närmare bilder. Det ser ut som möjligen något tittar ut under ringen, i så fall fel.
men jag förstår inte riktigt vad det är vi ser. Ser ut som en hög kant mellan plåten och brunnen. Ser skumt ut.
Har inte bes. mannen givit någon mer exakt uppgift om VAD som är fel med klämringen?
men jag förstår inte riktigt vad det är vi ser. Ser ut som en hög kant mellan plåten och brunnen. Ser skumt ut.
Har inte bes. mannen givit någon mer exakt uppgift om VAD som är fel med klämringen?
Man ser ju det handtagslösa upptagbara vattenlåset som brukar skvallra om att det är en nyare brunn, dessutom står det ju Purus Freja på den.Stefan N skrev:
Men som sagt manschetten får inte sticka fram under klämringen, lösningen är att ta dän klämringen och skära rent men på bilden ser det ut som att fix stoppar denna åtgärd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad besiktnings killen skrev ang brunnen är följande " När manschetten sticker fram under klämringen visar detta att anslutningen ej är monterad enligt tillverkarens monteringsanvisningar. Manschetten under klämringen hindrar klämringen att komma ner i sitt rätta läge och skapa en korrekt anslutning.Det kan därför ej uteslutas att läckage kan uppstå mellan golvbrunn och manschett/tätskickt vilket i förlängningen kan skada omkringliggande konstruktioner "
Skickar med ett par nya bilder som efterfrågades...
jag betvivlar inte heller att det inte skulle vara en korrekt bedömning...min fråga var vad som behöver göras för att "fixa" denna felaktigt monterade klämring....behöver man riva upp golvet för att fixa detta eller går det att lösa på något enklare sätt ??
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Fick du inte svaret på det här...McFeast skrev:
tank77 skrev:Man ser ju det handtagslösa upptagbara vattenlåset som brukar skvallra om att det är en nyare brunn, dessutom står det ju Purus Freja på den.
Men som sagt manschetten får inte sticka fram under klämringen, lösningen är att ta dän klämringen och skära rent men på bilden ser det ut som att fix stoppar denna åtgärd.
Klicka här för att svara
![IMG_2749[1].JPG](https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/100/100160-b48b5528aeff868b4330544720675d1d.jpg)
